Meld hier bugs, verbeterpunten etc voor de nieuwe site

Ambiance

Ziet er keurig uit, hoor!

Ik heb hier en daar nog wat kleine bugs ontdekt die jullie zelf wellicht nog niet opgevallen zijn. Ik weet niet of jullie het nodig vinden om te verhelpen maar misschien wel zo handig.

1. Links in het forum hier op salamanders.nl, die verwijzen naar een andere forumpost (bijv. als iemand iets wil weten en een ander verwijst naar een eerder gepost topic) zijn niet langer te vervolgen: als je op de link klikt verschijnt namelijk de index-pagina van de oude Caudata site, daar waar enkel nog de admin in kan loggen en staat dat je de nieuwe site moet bezoeken. Ik kan me voorstellen dat daar niets aan te veranderen is, aangezien zulke links beginnen met www.caudata.nl.  Ik vrees, helaas (!) dat hier niks aan te doen is....

2. Onder de nieuwe header (ook hier dus bovenaan de pagina) staat nog geschreven: 'Nieuws: Welkom op Caudata.nl, het Nederlandse salamander portaal! '. Ik neem dat dat ook nog aangepast gaat worden? Fixed!

3. Bij de 'Veel gestelde vragen' zijn de vragen niet zichtbaar. Het aantal wel. Als je met de muis over de lege regel gaat zie je dat zich daar een link moet bevinden want het pijltje verandert in een handje. Je kunt dan klikken en inderdaad, de links werken. Ze zijn dus alleen onzichtbaar ;) De veelgestelde vragen moeten nog verder uitgewerkt worden in de komende tijd. Hierbij is alle hulp welkom!

Vraag: ik kan wel op het forum inloggen maar niet op de index-site. Klopt dat? We ondervinden nog wat probleempjes met de zogenaamde "bridge'. Dit zorgt ervoor dat je, als je inlogt online bent op zowel het forum als de website zelf.
Als je nu wil inloggen op de website moet je even uitloggen op het forum (een noodoplossing). Dit zal snel weer verholpen zijn

Robkeulers

Er zullen nog een boel foutjes en verbeterpuntjes van de site te vinden zijn. Laat hier de door jou gevonden bugs even achter, dan is het voor de moderators makkelijker om alles op te sporen, bedankt voor het meedenken!

Robkeulers

Het puntenwaarderingssysteem werkt nog niet, wordt nog naar gekeken.

kevin

Heb een snelle kijkje genomen ziet er allemaal leuk uit.
Maar vind het erg kaal kijken het zwarte op het wit. Vond dit bij caudata.nl rustgevender.
Als ik te lang naar een wit beeld kijk met zwarte letters krijg ik hier hoofdpijn van en misschien hebben anderen dit ook. We hebben er bewust voor gekozen om de pagina's niet te druk te maken. Jong en oud maakt gebruik van deze site, en op deze manier blijft het voor iedereen leesbaar.
Als je een word-bestand maakt, is het ook een witte achtergrond met zwarte letters, dus nieuw is het idee neit helemaal

En op bepaalde plekken zoals wanneer je gevote heb dat staan de resultaten links en is het rechts helemaal leeg.
Zou je de resultaten nie naar het midden verplaatsen zodat het al voller oogt. de uitslag van het stemmen is inderdaad neit helemaal uitgelijnd, dit is echter iets wat we op het laatst gaan aanpakken. Eerst de grote fouten er uit halen waar je je vaak tegenaan loopt.

Misschien hebben jullie er iets aan.

Marielle

Ik neem aan dat spellingsfouten cq rare zinnen hier ook mogen worden vermeld, dus bij deze:

de grootste technische problemen zijn overwonnen, en al veel info staat online! Toch kloppen nog veel caresheets niet helemaal (of helemaal niet), moeten artikelen aangepast worden, en informatie geactualiseerd. Dit zal in de komende maand september in hoog tempo gaan plaatsvinden. Heb nog even geduld voordat alles optimaal helemaal optimaal ingevuld is.

Die zin klopt niet, maak er maar "heb nog even geduld voordat alles optimaal is ingevuld" van ;)

Harry

Mijn complimensten voor het harde werk aan de samenvoeging en nieuwe site. Zeker met behoud van de oude info moet dit een hele klus zijn geweest. Wat ik vooral mooi vindt is de nieuwe banner en dat jullie ervoor gekozen hebben dezelfde huisstijl als die van het clubblad te nemen.

Een paar opmerkingen (ondanks dat ik begrijp dat nog niet alles klaar is)
1. In internet explorer verschijnt bij mij de banner niet goed. met firefox wel.
2. Een heel belangrijk punt wat ik graag verbeterd zou zien op de is de manier waarop een caresheet / artikel wordt samengesteld. Zowel op de site als in het clubblad.

Ik zie om maar een voorbeeld te noemen dat de caresheet voor het kweken van wasmotruosen een soort samenvatting is van alles wat er op de vorige site is te vinden. Ik zie er dingen in terug uit mijn artikel, maar doordat het gecombineerd is met inhoud uit andere artikelen wordt de informatie uit zijn verband getrokken. Kies gewoon een goed artikel wat nog up to date is. En vermeld bij elk artikel / caresheet wat jullie zelf schrijven de bronnen. (forumpost / caresheet van... / caudata.oeg etc. ) Ook zie ik dat regelmatig geen auteur vermeldt wordt. De reik geillustreede en door veel mensen gebruikte caresheet die ik gemaakt heb voor wasmotrupsen is denk ik veel duidelijker dan wat er nu op de site is samengevat.

Ik zeg dit omdat ik ook in het blad salamnders zag dat er in een ingeleverd artikel (kweichowensis) is geedit, waardoor er niet meer staat wat ik bedoel en er ook andere foto's worden geplaats bij de inhoud. Overleg dit soort dingen even met de auteur.

Voor caresheets zou het mooi zijn als er een knop zou komen met forumpost over deze soort zoeken. Zodat lezers ook de nieuwe inzichten kunnen lezen, want caresheets verouderen snel.

Ik miste nog de caresheets over salamandra corsica en paramesotriton laoensis die ik heb ingeleverd. Of komen die eerst in salamanders? alhoewel ik daar nog wel wat aanvullingen op heb. Zou het mogelijk zijn, dat een auteur online aanpassingen kan doen alleen op zijn eigen artikel. Dat zou mooi zijn om caresheets op to date te houden.

Ik zie nog veel caresheets uit het duits, maardie moeten zeker nog vertaald worden. Ik moet zeggen, dat ik sommige artikelen wel erg "geleerd"vindt. Heb destijds juist geprobeerd alles te schrijven voor elk niveau hobbyist.

Een oplossing zou zijn onderaan elke caresheet links naar andere caresheets over deze soort ( en dat kunnen dan ook andere talen zijn)

Komt er ook een engelse versie van de site?

Een mooie oplossing zou zijn de oude engelse site onder caudata.nl te laten bestaan als jullie niet gaan vertalen. met daaraan wel gekoppeld het salamanders.nl forum Ik heb toch veel bijdragen van nieuwe anderstaligen gezien.

Verder zie ik een dubbele menustructuur Bovenin en de linkerkolom. Op zich makkelijk om iets te vinden, maar zet het dan wel in dezelfde volgorde anders lijkt het erg rommelig.

Verder veel succes met het afmaken van de site

groet

harry
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

Nog iets.

Ik zou graag zien dat in het artikel enchytreen kweken. Ook de makkelijke methode staat die de meeste mensen momenteel toepassen:

Bak met tuinturf en bladeren hierin enten met wormen (gekweekte hengelsportwinkel) en enchytreen en dan voeren met natte konijnenkorrels.
Met deze makkelijke methode krijg je zelfs in buitenterraria massa's enchytreen en regenwormen. zolang het vochtig is en er voldoende konijnenkorrels op liggen. Dit werkt veel beter dan de oude methode met het sneetje brood en het glasplaatje

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Harry

Ja nog een post. Ben druk bezig de site te bekijken. Bij wetgeving is het de moeite waard te vermelden naar het volgende boek, waarmee ik de AID altijd zie rondlopen op de beurzen om op te zoeken wat wel en niet mag. Wij hebben het ook

Handboek Beschermde Dieren 2002 door Gerrits & de Groot  ISBN 90807182-1-1
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex

Patrick dk

Hallo webmaster, de link startpagina, links bovenaan op het forum werkt niet.   Verder niets dan complimenten, het is een mooie site geworden.      gr Patrick  Fixed!
C orientalis

Sergé Bogaerts

Zou bij Nieuws voor vandaag het definitieve programma van de landdag morgen en een oproep om te komen niet moeten staan? Desnoods als opening.

Ik heb nu even moeten zoeken en vind alleen nog het voorlopige programma dat Mark gepost heeft. Inloggen geeft fouten bij mij en dan kom ik in een "under construction deel" terecht wat verteld dat er nog aan het forum gewerkt wordt...
Fixed!

Verder ziet het er goed uit, zal nog eens op zoek gaan naar fouten als ik wat meer tijd heb, tot morgen1

joost.v.wijk

Vraag: ik kan wel op het forum inloggen maar niet op de index-site. Klopt dat? We ondervinden nog wat probleempjes met de zogenaamde "bridge'. Dit zorgt ervoor dat je, als je inlogt online bent op zowel het forum als de website zelf.
Als je nu wil inloggen op de website moet je even uitloggen op het forum (een noodoplossing). Dit zal snel weer verholpen zijn

[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haha, dan zijn jullie al verder dan mij. Ik kan ook niet inloggen op de home-page, nadat ik ben uitgelogd op het forum.

Groetjes Joost
Fixed!

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

De bridge (het simultaan kunnen inloggen op de site en het forum) schijnt momenteel te werken. Even een vrij technisch verhaaltje:

Als je op zowel de site (www.salamanders.nl) als het forum (www.salamanders.nl/forum) uitgelogd bent, kun je op de site inloggen en ben je ook automatisch ingelogd op het forum. Als je eerst op het forum inlogt, ben je niet automatisch ook op de site ingelogd, dit is vooralsnog niet te verhelpen en heeft te maken met de manier waarop het forum met het ingevulde wachtwoord omgaat.

Het moet wel mogelijk zijn om met je huidige login en wachtwoord op beide plaatsen in te loggen. Mocht je hier nou nog problemen aan ondervinden, stuur me even een mailtje naar coendeurloo [at] hotmail punt com, of PM me via dit forum.

Het versturen van de digitale KN-lijst werkt momenteel ook nog niet, ik zal het laten weten wanneer deze weer werkt.

joost.v.wijk

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Het digitale KN-Lijst formulier is weer beschikbaar! Alle ingelogde leden van Salamanders.nl kunnen het invullen door naar http://www.salamanders.nl/kn-lijst-invullen.html te gaan. Excuses voor het ongemak.

Coen Deurloo