Bakje 30 bij 30 inrichten

petro pees

Op de landdag bakje overgenomen van Coen;
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik had het voor me wandelende takken,maar heb besloten dat ik mijn T.shanjing juvenielen van 2008 er in overwinter;
Tylototriton Shanjing

petro pees

Reden voor het telkens apart plaatsen van de foto's is dat er te weinig plaats is;
Tylototriton Shanjing

petro pees

Ik heb als onderlaag aarde wat al een aantal maanden oud is,verstopplaatsen van steen,kurk en halve plastic potjes.Als waterbakje een flessedop en een bakje erwten met luizen als voer.
Als voer geef ik ook nog,krekels,kleine maden,kleine wormen en wasmotlarven.
Tylototriton Shanjing

Patrick dk

Hoi Petro, ondanks dat het bakje niet zo groot is ben je zeer creatief met de ruimte geweest. Het is een leuk attractief plaatje gewoorden met die mooie salamandertjes erin. Hoe groot zijn de diertjes op de foto ? 5 a 6 cm ?  Verder sta ik evan te kijken dat ze de erwtenluis eten. Heb nl gelezen dat volwassen dieren insecten/wormpjes onder de halve cm niet eens als voedsel beschouwen. Maar het is een mooi geheel geworden.   mvg Patrick :D
C orientalis

Coen Deurloo

Ziet er goed uit Petro! Blij dat mijn bakje zo'n mooi doel dient ;)

petro pees

Citaat van: Patrick dk op september 08, 2009, 06:56:51 PM
Hoi Petro, ondanks dat het bakje niet zo groot is ben je zeer creatief met de ruimte geweest. Het is een leuk attractief plaatje gewoorden met die mooie salamandertjes erin. Hoe groot zijn de diertjes op de foto ? 5 a 6 cm ?  Verder sta ik evan te kijken dat ze de erwtenluis eten. Heb nl gelezen dat volwassen dieren insecten/wormpjes onder de halve cm niet eens als voedsel beschouwen. Maar het is een mooi geheel geworden.   mvg Patrick :D

De diertjes op de foto zijn 6 tot 10 cm.(2 wat groter)
Ze zijn gek op luis en mijn volwassen dieren heb iktubifex,enchytrea en watervlooien zien eten.
Petro
Tylototriton Shanjing

naeff002

dat is zker een heel mooi bakje geworden. Mooi schoon heb je hem gekregen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Jari B

Erg mooie bak.
Hoeveel zitten er in totaal in?

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

petro pees

Citaat van: Jari B op september 09, 2009, 05:36:03 AM
Erg mooie bak.
Hoeveel zitten er in totaal in?

Er zitten 20 dieren in,19 van vorig jaar en 1 van dit jaar,dit is geen reclame om veel dieren bij elkaar te doen!
Maar buiten een chronisch plaatstekort geeft dit bakje me ook nog eens de kans om mijn T.shanjing juvenielen, tamelijk droog te overwinteren bij een hogere temparatuur.
Het deksel is geheel van gaas waardoor condensvorming zo goed als onmogelijk is,en daarbij van zulk fijn gaas dat mijn levend voer netjes in de bak blijft.(bv.krekels.)
Petro
Tylototriton Shanjing