Synthetische wol als eifzetmateriaal

Steven DC

Ik heb ooit ergens gelezen dat er soms gebruik wordt gemaakt van synthetische wol als afzetmateriaal. Ik dacht het tevens hier ergens gelezen te hebben, maar de zoekfunctie leverde niets op. Ik zou willen proberen om wol te gebruiken om enigzins de beplanting in de bak te sparen én om uitgekomen larven in de opkweekbakjes nog extra schuilmogelijkheden aan te bieden. Nu ben ik dus naar de winkel geweest op zoek naar synthetische wol en ben thuis gekomen met wol waarop staat: "100% acryl" wat volgens de verkoopsters synthetische wol is. Voor ik dit gebruik wil ik toch even een bevestiging of ik deze mag gebruiken aangezien ze voor sommige stoffen formaldyhide gebruiken!
Is Acryl hetzelfde als synthetische wol?

Kenny

Acryl is een synthetische vezel ja. De mensen met killievisjes e.d. gebruiken dit ook wel eens.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Bedankt Kenny. Als aquarianen het gebruiken, zal het niet schadelijk zijn... Had al gezocht met de zoekfunctie maar het lijkt dat berichten die overgeplaatst zijn van het vorige forum niet gevonden worden.

Steven DC

De marmers zijn weer aquatiel. De vrouwen zijn goed dik en 1 mannetje krijgt een mooie kam (de andere blijft wat hangen tussen land- en waterfase). Ben dus benieuwd of ze de wol zullen gaan gebruiken. Heb bruine en groene wol in de bak gelegd....