javamos

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elleke

hallo allemaal,
Ik heb vorige week javamos gekocht,
sins enkele dagen kwam er een geur uit de bak van het javamos.heb het eruit genomen en bak uitgekuist op het water op het mos waren vleken die
je kan vergelijken met olie.
wat heb ik verkeerd gedaan met het javamos

joost.v.wijk

het 'olielaagje' zijn meestal afgestorven micro-organismen en bacterieen. Bij gebruik van een luchtpompje heb je er meestal geen last van. Op zich kan het geen kwaad.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

Bedankt Joost,
Ga zo om een luchtpomp om bij te zeten bij filter.
grz elleke.

rowi12

even ter informatie als je met een zuurstofpompje zo'n bruissteentje bedoeld moet je dit niet doen dit verslechterd de plant alleen maar (dit weet ik door mijn aquariums) dit haalt namelijk al het co2 bij de planten weg en zonder dat krijg je geen fotosyntese en zal de plant niet snel groeien. ten tweede javamos moet je niet in het zand stoppen als je dit hebt javamos moet je op hout binden dan zal hij zich vastzeten en groeien. verder als je wilt dat zo'n plantje goed groeid kun je beter easylife profito toedienen dit zorgt voor voeding en eventueel easylife easy-carbo dit zoort voor co2 voor de plant.

verder wens ik je veel succes toe met deze mooie plant

gr nick

ps van dat laagje weet ik niets misschien afspoelen.

joost.v.wijk

dit geldt voor tropische planten (die meer CO2 behoefte hebben, en wanneer de luchtpomp voluit staat. Koudwaterplanten en javamos gedijen prima bij gebruik van een luchtpompje


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Ik moet zeggen dat sinds het Javamos bij mij in de nieuwe bak zit (zonder zuurstofpompje) het niet meer zo heel goed groeit. Ook de vallisneria groeit heel traag. Andere planten doen het dan weer wel goed. Ik was al aan het denken om eventueel een pompje te zetten, maar twijfel enorm! Een luchtpomp 's nachts, heeft dat een beter effect op de planten?

rowi12

#6
ik weet best veel van aquariums en dus ook van planten als je mos en die ander het niet doet kun je dit stimuleren met easylife, maar zo'n bruissteentje is er niet goed voor.

joost.v.wijk

Ik gebruik luchtpompjes al meer dan 16 jaar in mijn bakken. Elodea, Cabomba, Vesicularia, Sagittaria, Vallisneria gedijen uitstekend in mijn bakken


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

ik ben één gaan halen toen joost het zei van luchtpompje.
Moet zeggen water is veel beter en geen last meer met nieuw javamos en planten
Geur van mos en olielaagje zoals ik het noemde is weg
grz elleke

rowi12

oke goed zo  ;D maar joost ik zeg ook niet dat het niet kan maar zonder is beter kijken maar op aquaforum (ik heet daar aqua kidd)