Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Hiya.

Persephone

Hai.  :)

Ik ben Meg, 22 jaar en nu al 2 jaar in bezit van Axolotls..

Ik heb 1 vrouwtje en 2 mannetjes (Foto's staan in het foto topic  ;))

Ik ben qua Aquaria geen beginner. Heb nu al zo'n 5 jaar ervaring, heb er heel veel over gelezen en natuurlijk zelf ook dingen meegemaakt. Ziektes weet ik snel te herkennen en de meeste (!) namen weet ik wel.

Na een tijdje vond ik vissen geen uitdaging meer en heb ik mijn aquarium aan mijn ouders cadeau gegeven.

En toen kwam het moment dat ik de allereerste axolotl tegenkwam.. Ik was bij de Ranzijn in Alkmaar en zag een vrouwtjes axolotl in een bak zitten met goudvissen (en de temp. op 27 graden!! Eikels.) Ik was meteen verliefd op dit meisje en heb meteen zo veel mogelijk informatie opgezocht om te kijken wat ze precies allemaal nodig heeft. Het zijn gelukkig geen hele moeilijke dieren, dus de volgende dag heb ik haar meteen opgehaald.

Een halfjaar nadat ik haar had gekocht vond ik het toch sneu voor haar dat ze helemaal in haar eentje zat in een (nieuw) groot gekocht aquarium. Ik heb toen via marktplaats op een advertentie gereageerd van een meisje met 2 mannelijke axo's. Ze woonde helemaal in Rotterdam (dat is echt een tijdje rijden voor mij) maar aangezien ik helemaal gek ben van Blijdorp, ging ik eerst daar even op bezoek, en daarna ging ik de 2 axo's ophalen.. Nu heb ik dus Asperge (vrouwtjes albino), Wodan (wildkleur) en Mozes (albino)

Zodoende heb ik nu 3 axolotls waar ik nog steeds heel erg gek op ben. Ze hebben alle 3 echt een persoonlijkheid en ze houden van verschillende dingen.. Zo is Asperge helemaal gek van regenwormen, Wodan is gek van plakjes ham en Mozes wordt weer wild van runderhart.. Mozes is heel rustig en houdt zich liever afzijdig, terwijl Asperge & Wodan juist veel naar voren komen. Vooral Wodan vind het leuk om mij 's nachts wakker te houden..  :D