Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Naturalis

Monique

In het kader van een leuk én een leerzaam dagje gaan we morgen naar Naturalis in Leiden. Is iemand daar wel eens geweest? Topper is natuurlijk het grote dinoskelet.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Roy van Grunsven

Zeker,

De topper is niet het dinoskelet maar de schedel die Dubois heeft gevonden (de missing link). Een zeer bijzonder object.
Vergeet ook niet in het natuurinformatiecentrum te kijken.

amy22

Ik ben er ook eens geweest met school. Het is wel leuk :) Toen wij er waren was er een tentoonstelling die over de hele wereld gaat van mensen op sterk water.. Dat was wel vies om te zien omdat veel van die mensen dus enge vergroeiingen hadden enzo. Maar die tentoonstelling is al weg ;)

Monique

Roy: oke daar gaan we dan zeker naar kijken! Ook in Frankrijk al diverse musea bezocht met dinoskeletten en zelfs naar dinoparken geweest. (maar voor mijn zoontje blijft het mega skelet de topper denk ik  ;D)
Amy: aha, nou ik ben blij dat de mensen op sterk water niet meer te zien zijn.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Naturalis was geweldig! En veel boeken over amfibieen, ik kwam het boek tegen van Jean Raffaeli en heb serieus overwogen om het te kopen maar vond het te duur voor zomaar even (76 euro) De film gezien over de opgraving van de plateosaurus en het gereed maken voor tentoonstelling. Jee wat een werk maar wat lijkt mij dat een ontzettend gaaf beroep paleontoloog. En de schedel die Dubois gevonden heeft natuurlijk!  Nou het volgende museum wordt denk ik het Tropenmuseum in Amsterdam.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu