Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Taricha granulosa plaatjes

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik heb mijn best gedaan om een paar leuke plaatjes te schieten van mijn 2 exemplaren. Uiteraard in een apart bakje gezet.


Geprobeerd te meten zonder ze te pesten.


Is het bij de buren ook zo leuk?


Een dag of 2 na het eten hebben ze nog een heel dikke buik, is dit normaal?

Grotere en wat meer foto's zijn te vinden op mijn Flickr.

Hugo

Hey Danny, ze zien er goed uit! :)
Het blijven toch leuke en mooie beesten!

Deze nakweek komt van Francois zijn dieren, toch?
Ben benieuwd welke geslachten het zullen worden, hopelijk valt het precies goed en heb je een koppel!

Succes ermee!

Kenny

Zien er goed uit Danny, dat dik zijn klinkt me bekend in de oren, is hier net zo. Groeit lekker door he in't water  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

@ Hugo: ze komen idd bij Francois vandaan.

@Kenny: sinds ik ze ik het water heb zitten heb ik er geen omkijken meer naar, echt geweldig. Ze gingen als vrij magere scharminkels het water in en nu zijn het lekker dikke dieren. Groeien doen ze ook erg goed.

DannyS


Kenny

Zo!!van contrast gesproken! Dat waren idd magere diertjes.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ik heb trouwens gelezen dat ze na een jaar of 3-4 geslachtsrijp zijn.. die van mij zijn nu 2.. heeft het nut om ze van de winter in winter rust te doen of ben ik wat vroeg daarmee?

Hugo

Heeft zeker nog geen nut! :)
Tenzij je geen kweekdoel hebt natuurlijk en slechts de natuurlijke seizoenen wil nabootsen!
Ze hebben echt wel 3 jaar nodig, en hou maar rekening met 4 jaar.

Ik weet van een amerikaanse kennis van me dat ze na 2 jaar al eens wat eitjes had, maar zij had na 2 jaar ook al volwas formaat dieren! Vraag me nie hoe, .... :D (ik geloof: Veel en dagelijks voeren, elke diertje apart etc.)

Die eitjes waren overgens beperkt in aantal en onbevrucht voor zover ik me herinner!

DannyS

Na 2 jaar volwas formaat? Zijn die volgepropt met groeihormonen ofzo :D.

Het ging inderdaad om een kweekdoel. Misschien ga ik ze wel laten overwinteren, dat weet ik nog niet. Ik ga nog wel de bak ombouwen zodat er een deel land op zit zodat ze ook nog kunnen kiezen.

Kenny

Voor 2 jaar zijn ze wel nog klein maar dat haal je vast wel in met dat aquatiel opkweken. Persoonlijk zou ik ze gwn verder opwkeken zonder overwintering.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Dan doe ik dat, lekker volstoppen met muggenlarven :)

StijnH

Citaat van: Danny Stammers op augustus 04, 2010, 11:21:54 AM
Dan doe ik dat, lekker volstoppen met muggenlarven :)

En wormen!  :) Ze hebben een mooie vooruitgang gemaakt, mooie dieren hoor! het is opzich al een mooi soort, en al helemaal om te houden.

Succes.

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

Ze zien er Gigantisch mooi uit! maar op deze lengte/leeftijd zal ik ze wel in winterslaap doen.
Verder zien ze er echt super goed uit succes ermee.
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Monique

Wat een mooie diertjes! De foto waar het beestje over de bak kijkt is geweldig!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Vandaag weer 1 diertje uit de bak geplukt voor foto's. Wederom enorm veranderd.
Ik verbaas me enorm over de staartlengte.







Duidelijk een mannetje, lijkt me.