Even spelen met mijn nieuwe macro lens.

Joey Immers

Ben er gister een dagje op uit gegaan om wat beesten te fotograferen, Ik ben geen lissotriton tegen gekomen.
Dat komt paar weken later wel, hier een paar foto's
Voor de echte experts moet ik wel zeggen dat mijn diafragma veelste laag staat :p daar kwam ik te laat achter,

En de laatste vind ik het gaafst!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Kenny

Op hoeveel stond ie dan je diafragma?
Je hebt hier en daar wel je focus gemist. Welke lens gebruik je?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Focus op de ogen, dat is meestal het mooist :)

Die laatste foto doet me denken aan een foto die ik 4 jaar geleden heb gemaakt: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=608463

DannyS

Ik vind het mooie foto's. Als de lens nieuw is moet je er nog aan wennen, vandaar dat het soms uit focus is, maar verder zijn het prima foto's.

Joey Immers

Ik schiet met sigma 70 mm dg ex Mijn diafragma stond op 4,5 beetje heel laag. maar inderdaad nieuwe lens dus blijven oefenen. vooral bij de eerste is die fout gefocust!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Coen Deurloo

Er is trouwens niks mis met je diafragma instelling, door deze laag in te stellen krijg je juist een mooi scherptediepte effect, iets wat wenselijk is bij macro opnames. Het is meestal een samenspel van de 3 belangrijkste instellingen van je camera (sluitertijd, ISO en diafragma) die bepalen hoe je foto eruit gaat zien.

Steven DC

Als leek met dingen als diafragma, sluitertijd, etc... kan ik maar 1 ding zeggen: Prachtige foto's!

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

robkeulers

Ik vind je foto's leuk om naar te kijken Joey! Als je nog wat oefent me de instellingen komt dat wel ok. Welke camera heb je?

Ik word trouwens wel horendol van je naam die de hele tijd door het beeld racet, doet een beetje afbreuk aan de foto's (da's een verkapte tip ;) )

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus