Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Tijgers voor Harry

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Derk

Omdat Harry graag een groepje aquatiele tijgers wilde hebben heb ik deze 4 Ambystoma tigrinum voor hem opgehaald.
Deze dieren waren een tijdje terug nog larve en werden als "axolotls" aangeboden. In de tussentijd zijn ze in de aquariumzaak gemetamorfoseerd. Het lijkt er dus op dat er in elk geval 3 forumleden zijn met dieren met een gedeelde achtergrond.

Newly arrived tiger salamanders
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

StijnH

Lekker actieve diertjes! Ze zien er mooi uit, Hier zal Harry wel blij mee zijn  ;)

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

Bedankt Derk!! Ze zien er super uit!  Ik ben nog steeds ziek van 3 jaar geleden toenze na 2 jaar het land op gingen en gelijk allemaal dood gingen. Nu heb ik eindelijk weer aquatiele tijgers. Ik ga ze aquatiel houden tot volwassenheid en wacht tot ik eieren krijg. Pas daarna gaan ze het land op. Ik weet dat dit geheel tegen de algemene manier van houden in is. maar ik heb het eerder gedaan.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

bouffonne

Fijn om te horen dat je nu toch weer eindelijk aquatiele tijgers hebt.
Ikzelf heb er tot nu toe nog niet zoveel ervaring mee gehad.
Het is dan ook pure toeval dat deze larve tijgers zijn.
Met heel veel hulp hier van het forum ben ik nu al veel op de hoogte wat betreft het houden van de tijgersalamander.
Ik heb nu een mooie bak gemaakt van 100x50x50 met daarin de helft land en de helft watergedeelte.
Zodat de tijgers zelf kunnen bepalen waar ze in willen zitten.
het watergedeelte is ongeveer 10cm diep en het landgedeelte steek zo'n kleine 20cm er boven uit.
Voor het landgedeelte heb ik een tempex bak in het aquarium gekit zodat ze lekker kunnen graven en verder met stenen en hout afgewerkt zodat ze makkelijk in en uit het water kunnen komen.
Voor het water heb ik een klein pompje erin geplaatst dat al goed werkt bij 10cm waterdiepte.
De bak blijft hierdoor dan ook redelijk schoon.
Moet alleen nog op de een of andere manier iets van licht gaan maken omdat er geen lichtkap opzit.
Heb er dan wel gaas over gespannen zodat ze niet eruit kunnen kruipen
De eerste larve die er nu al zo'n 6 weken inzit doet het uitstekend en met de andere larve wacht ik nog een klein weekje.
Misschien een ideetje om de aquatiele tijgers zelf laten kiezen waar ze het liefs zijn water of land.
Groetjes
Silvia