wat voor grond? groot grind/ klein grind zand?

Salasander

Maden mee oppassen. Deze kunnen problemen geven in de maag. Dus zeker niet teveel geven.
Ik geef ze vanalles, gewoon alles dat ze kunnen opeten. Muisjes, sprinkhanen, krekels, poppen van meeltorren...
Maar als hoofdvoedsel krijgen ze diepvries rodemuggenlarven en regenwormen.

sannie

wil niet zeurderig overkomen maar als je al met maden moet oppassen (vermoed ivm wegvreten van je axo van binnenuit) waarom dan niet met muizen? weet het niet hoor maar lijkt mij niet al te gezond om mn axo iets te geven wat bestaat uit botten wat ze eigenlijk niet gewend zijn....
tis geen uil die het weer uitkotst namelijk...

André

Het gaat hier over heel jonge muisjes, de botten van die muisjes zijn nog voor een heel groot deel van kraakbeen en dus niet echt hard. Ik denk dat muisjes inderdaad geen natuurlijke voedselbron zijn. Maar bijvoorbeeld waterinsecten wel, de keverachtigen hebben ook harde dekschilden dus ik denk dat dat nog niet zoveel kwaad kan. Daar is het diertje wel op gebouwd lijkt mij.

sannie

kijk daar kan ik wat mee! thnks andre! persoonlijk zal ik het dan zelf iig niet geven maar dat is ieder zijn eigen ding uiteraard! ben nu nog met 1 in combat ivm regenwormen en de andere is net een kliko dus die kan ik alles geven! vandaag staat de ingevroren artemia op het menu met een vers portie watervlooien waar ze weer lekker achteraan mogen ^^

Salasander

Het gaat inderdaad om nestmuisjes, het was dat of een spade op hun kop en in de vuilbak, dat vind ik maar zonde.

alphamale

Net een halve kilo wormen binnengekregen via www.baitshop.nl. Ga weer een kweek opzetten.

joost.v.wijk

Ik snap niet waarom je een axo nestmuisjes moet voeren. Het is een totaal onnatuurlijk voer (net als bijv. runderhart e.d.). In het wild zou een axolotl ook niet een nest met muizen plunderen of aan een koe knagen. Is dit nou stoer-doenerij? Neem dan een slang... :-\

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

MartinS

Persoonlijk zou ik nestmuisjes en runderhart ook alleen geven in uiterste nood. Bijvoorbeeld gebrek aan wormen of een slecht etend dier. Ben zelf ook voorstander van een zo natuurlijk mogelijk dieet.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom