Buglijst Caudata.nl

Coen Deurloo

Beste mensen,

Caudata.nl is een nieuwe site, en ondanks dat we al vele uren hebben doorgebracht met het testen van de site, zullen er ongetwijfeld nog een aantal foutjes ontdekt worden. Mocht je iets opmerken wat niet klopt of niet werkt, meld het dan als reply in deze thread!

Buglijst

laatst geupdate: 16 Januari 2007

• Het veranderen van het wachtwoord via het profiel op de homepage werkt niet.
  • Bij het inloggen / uitloggen word je naar de homepage teruggestuurd i.p.v. het forum.

Gefixed
laatst geupdate: 25 Januari 2007

• Het systeem logt je niet meer gelijk uit zodra je de browser afsluit
  • Het stemmen bij de Poll geeft niet meer de melding: Cookies must be enabled

jemull

Ik heb als bug ervaren, dat als je inlogt: dat dat soms niet wil op een of andere manier.
Net of die dan in een keer je wachtwoord niet meer herkent, en na een tijdje kom ik er dan toch weer in .

Coen Deurloo

Citaat van: Jeffrey Muller op januari 09, 2007, 10:02:03 PM
Ik heb als bug ervaren, dat als je inlogt: dat dat soms niet wil op een of andere manier.
Net of die dan in een keer je wachtwoord niet meer herkent, en na een tijdje kom ik er dan toch weer in .

Kun je die bug wat meer nuanceren? Ik heb nu geen idee wat er precies fout gaat.

kevin

Bij mij is het zo dat als ik me bij het forum inlog dat ik terug ga naar de vorige pagina als ik dan het forum weer op ga sta ik wel ingelogd. En het zou ook makkelijk zijn als die je wachtwoord en naam kan onthouden.

Coen Deurloo

Citaat van: Kevin Immers op januari 10, 2007, 08:23:26 AM
Bij mij is het zo dat als ik me bij het forum inlog dat ik terug ga naar de vorige pagina als ik dan het forum weer op ga sta ik wel ingelogd. En het zou ook makkelijk zijn als die je wachtwoord en naam kan onthouden.

Nogmaals; wees asjeblieft wat duidelijker. Ik begrijp nu niet wat er precies fout gaat. Als je op caudata.nl normaal inlogt sta je ook ingelogd op het forum. Als je op het forum inlogt, sta je ook op de hoofd site ingelogd. Of hij je naam en wachtwoord onthoud kies je zelf voor (instelling van je browser). Momenteel redirect hij je naar de hoofdsite als je inlogt in het forum, hier moet nog naar gekeken worden. Dit is echter geen echt probleem, en kost je maar 1 extra klik.

kevin

Ja als ik op de hoofdsite kom ben ik gewoon aangemeld.
Maar als ik dan naar het forum wil moet ik me alsnog aanmelden.
Om hier wat te kunnen posten onder mijn account.
Verder als ik me dus op het forum inlog, dan wordt ik teruggelinkt naar de hoofdsite.
En als ik dan weer het forum op ga sta ik wel ingelogt.

Daarbij als ik de site heb afgesloten en ik kom er later weer op doet hetzelfde probleem zich weer voor.

Ik weet niet hoe ik dit nog beter kan uitleggen.

Coen Deurloo

Het is nu in ieder geval duidelijker.

Het systeem logt je inderdaad uit na een bepaalde tijd, dit is een beveiliging. Verder zijn er inderdaad nog wat dingen die beter geregeld kunnen worden, ik zal in de loop van de tijd hier naar kijken maar aangezien dit geen echt probleem is staat het niet hoog op de prioriteiten lijst. Misschien kan ik bijvoorbeeld de time-out van het uitloggen wat langer zetten zodat er niet zovaak ingelogd hoeft te worden.

Bedankt voor je melding!

kevin

Oke graag gedaan maar i.v.m dat het een bug was dacht ik laat het maar even melden.
En als ik iets anders tegen kom krijg je het zo spoedig mogelijk te horen.

Coen Deurloo

Citaat van: Kevin Immers op januari 10, 2007, 07:16:24 PM
Oke graag gedaan maar i.v.m dat het een bug was dacht ik laat het maar even melden.
En als ik iets anders tegen kom krijg je het zo spoedig mogelijk te horen.

Dank je wel.

Ik wil wel even duidelijk maken dat dit geen bug is, maar een instelling op de server, die inderdaad vrij hinderlijk is.

Coen Deurloo

Er zijn ook problemen met het veranderen van het wachtwoord. Hopelijk wordt dit tezijnertijd ook opgelost. Tot die tijd, hou goed vast aan je wachtwoord en verander deze niet!

Coen Deurloo

Wachtwoord werkt niet/veranderen:

Ik heb het even getest en hier werkt alles prima. Ik heb een test account om dit soort dingen te testen. Als je je wachtwoord vergeten bent, Kun je de daarvoor aangegeven functie gebruiken op de site. Je krijgt dan inderdaad een nieuw wachtwoord toegestuurd. Deze is willekeurig van samenstelling en daarom zoiets als "Gy3Hfd" bijvoorbeeld. Dit is dan je nieuwe wachtwoord. Daarmee moet je dan ook inloggen!! Dit zul je misschien 2 keer moeten doen ter bevestiging.

Dit is echter niet ideaal. Je hebt dan namelijk een lastig te onthouden wachtwoord, en het veranderen van je wachtwoord via je profiel werkt vooralsnog niet.

Beter is het in dit geval om gewoon een nieuw account aan te maken en je nieuwe gegevens ergens goed te bewaren zodat je geen nieuw wachtwoord aan hoeft te maken!

Coen Deurloo

Het stemmen bij de Poll geeft de melding: Cookies must be enabled

Dit heb ik zojuist gefixed.

Coen Deurloo

De website/forum logt je uit zodra de browser (bijvoorbeeld internet explorer) gesloten wordt:

Gefixed! nu hoef je niet meer tot bloedens toe steeds in te loggen...

Roy van Grunsven

Ik heb nogsteeds dat als ik op de site kom mijn accountnaam al als ingelogd staat. Klik ik dan op forum moet ik alsnog inloggen. Dit doe ik dan maar krijg dan een foutmelding, doe het nog een keer en dan gaat het altijd goed maar zit dan wel meteen op de site en moet opnieuw op forum klikken.
Ik vind het erg vreemd dat hetzelfde wachtwoord het in het ene vakje nooit doen en in het andere vakje altijd (en dit is vaak geprobeerd)
Groet Roy

Coen Deurloo

Citaat van: Roy van Grunsven op januari 29, 2007, 09:23:27 AM
Ik heb nogsteeds dat als ik op de site kom mijn accountnaam al als ingelogd staat. Klik ik dan op forum moet ik alsnog inloggen. Dit doe ik dan maar krijg dan een foutmelding, doe het nog een keer en dan gaat het altijd goed maar zit dan wel meteen op de site en moet opnieuw op forum klikken.
Ik vind het erg vreemd dat hetzelfde wachtwoord het in het ene vakje nooit doen en in het andere vakje altijd (en dit is vaak geprobeerd

Als je je nu inlogt met de sessieduur op blijvend, blijf je altijd ingelogd staan, ongeacht of je dit vanaf de site of het forum doet, dit is hetzelfde systeem.

Log anders even totaal uit en log opnieuw in, mocht het probleem blijven. Ook hebben we redenen om aan te nemen dat verouderde browsers niet helemaal 100% werken met de site. Firefox en Internet Explorer 7 werken prima en hebben we nog geen klachten mee ontvangen, dus is upgraden misschien ook een idee.