Fotos van mijn Axolotls & Tijgers

alphamale

Mooie beesten idd. Die komen niets te kort.

A34

Hoe groot precies zijn ze nu Silvia?

bouffonne

hu!!!!!???
OK, Ik schijn er dus geluk mee te hebben om altijd iets anders te krijgen als dan ik denk te krijgen.
Hoe is dan bij deze de verzorging anders als bij Cynopsjes!!??
Ik heb ze op het moment in een bak met 2/3 water en 1/3 land en met een stevige deksel, want ze ontsnappen graag.
Ik zal proberen om duidelijke foto's er van te maken, maar die beesten zijn toch zo snel.

Ja de 2 tijgerdames lusten wel 1 wormpje ...(of 2)
Ik heb de opnames buiten gemaakt.
Ook deze 2 gaan graag aan de wandel

Groetjes Silvia

bouffonne

De tijgers zitten rond de 23, 24 cm

De Pachytriton Labiatus zitten rond de 14 15 cm

Alles eet hier goed en zijn vrij actief

A34

bouffonne

Dank je wel Jeroen.

Ik zie nu ook al het verschil. ;D

De platte staart, kleur komt vrijwel overeen
Volgens de mensen waar ik ze heb gekregen zou het een koppel wezen, maar ik zie buiten dat de een iets kleiner is verder geen verschil.
Ze kwispelen regelmatig met hun staat, maar zitten dan toch weer constant samen.
Het begint steeds interessanter  te worden

Groetjes Silvia

A34

Ik weet het niet Silvia.. Als ze deze dieren al als Cynops verkopen geloof ik niet dat ze de moeite nemen om zich te verdiepen of het mannetjes en vrouwtjes zijn. Het zou natuurlijk wel zomaar kunnen. Deze dieren zijn ook regelmatig te koop bij Hornbach kerkrade en bij Stelo heb ik ze ook al gezien. Deze soort wordt blijkbaar ook massaal gevangen en doorverkocht.

alphamale

Ik heb ze hier al bij de Hornbach en bij "Animal Centre" gezien. Bij deze laatste werden ze gehouden bij de waterschildpadden....

bouffonne

Ok, maar hoe dan ook.
De beestjes zullen mij een goed leven hebben, koppel of een koppel

Hier nog even een foto van een van de Pachytriton Labiatus

groetjes

Silvia

alphamale

Het zijn hele mooie dieren. Ik vind ze zelfs mooier dan orientalis, maar dat is persoonlijk uiteraard.