Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Super trots op mijn axolotls!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

minnetje

Hallo allemaal,
hier wat foto's van mijn nieuwe axolotls!


Spookje :P


Spookje


.E.T. :)


Spookje...

DannyS

Gefeliciteerd!
Hoe groot zijn ze precies? Ze lijken nog erg klein.

A34

En hoe groot is de bak waar ze in zitten?

alphamale

Nu zijn ze nog schattig. Over een half jaar is hij misschien al 15 centimeter.

minnetje

Ze zitten in een bak van 60 breed en 32 lang en diepte weet ik niet precies... Ze zijn ongeveer 5cm..

A34

Bij 5 cm zou ik ze bevroren of levende rode mug geven.. Zo kun je ook meteen goed zien of ze goed eten. :)

minnetje


A34

#7
Jawel, maar geeft veel rotzooi niet? Ik geloof dat in rode mug ook wat meer gezonde vitamientjes in zitten.
Naderhand kun je overgaan op klein of geknipte wormpjes.

robkeulers

Citaat van: Jeroen op januari 29, 2011, 07:02:52 PM
Jawel, maar geeft veel rotzooi niet? Ik geloof dat in rode mug ook wat meer gezonde vitamientjes in zitten.
Naderhand kun je overgaan op klein of geknipte wormpjes.
Da's onzin.
Als je het niet zeker weet kun je volgens mij ook beter geen advies geven Jeroen.

Tubifex is ook prima voer, nadeel is alleen dat je het heel uitgebreid moet spoelen voordat je het voert. Rode mug blijft ook wat langer in leven.

minnetje


A34

Ik veronderstel ook niet dat tubifex slecht voer is ..

robkeulers

Klopt, daar zeg ik ook niks over... je veronderstelt wel dat rode mug "meer gezonde vitamientjes" bevat, en dat is niet waar.

joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op januari 29, 2011, 07:06:34 PM
Citaat van: Jeroen op januari 29, 2011, 07:02:52 PM
Jawel, maar geeft veel rotzooi niet? Ik geloof dat in rode mug ook wat meer gezonde vitamientjes in zitten.
Naderhand kun je overgaan op klein of geknipte wormpjes.
Da's onzin.
Als je het niet zeker weet kun je volgens mij ook beter geen advies geven Jeroen.

Tubifex is ook prima voer, nadeel is alleen dat je het heel uitgebreid moet spoelen voordat je het voert. Rode mug blijft ook wat langer in leven.

Rode mu ook goed spoelen hoor. Hier kan ook veel rotzooi in zitten. Mijn ervaring is dat juist tubifex veel langer in leven blijft.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

minnetje

#13
Ik gebruik dode tubifex...

alphamale

Vergeet watervlooien niet. Als het weer voorjaar wordt, dan ga ik ze weer kweken in een buitenbak.