Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Pilion

Gerrit Krips

Weet iemand iets over de (herpeto)fauna en flora van het Griekse schiereiland Pilion?

Sergé Bogaerts

Gerrit,

in "herpetofauna" heeft daar een heel artikel over gestaan alweer 20 jaar geleden o.a. over de vuursalamanders die daar mogelijk tot een andere ondersoort "werneri" behoren. Verder heb je natuurlijk twee redelijke gidsen van Griekenland: van de Grieken zelf (bij Chimaira uitgegeven en waar helaas wel  redelijk wat slordigheden in zitten) en eentje van Benny Trapp.

Dat artikel kan ik wel voor je opzoeken en inscannen.

Gerrit Krips

Sergé,
Bedankt voor je reactie! Die twee gidsen bezit ik en daaruit heb ik intussen een uittreksel gemaakt waarvan ik hoop dat het een beetje klopt met de daar daadwerkelijk voorkomende soorten. Hoewel ik een flinke rij met oude Herpetofauna's heb staan, kan ik het door jou bedoelde artikel niet vinden. De jaargangen 1 t/m 15 heb ik compleet, maar daarna zitten er (slordig!) flink wat gaten in. Als je mij aan dat artikel kan helpen zou dat echt fantastisch zijn!
Alvast bedankt, Gerrit.

Gerrit Krips

Sergé, bedankt voor toezending van de gescande pagina's, het zijn zeer waardevolle aanvullingen op mijn 'draaiboek' voor Pílion.