een paar foto's ^^

sannie

er moet nog wat meer in de bak en ja het is nog te licht daar word aan gewerkt^^
en de laatste zijn van de nieuwe aanwinst en hoop dat hij/zij het allemaal goed gaat doen!
iig al wat artemia gegeten als een malle!

andrizay

Mooie diertjes en een mooie bak ;)

Monique

ziet er mooi uit sannie. leuke axo's!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Mooie bak hoor. Ik hoop dat de planten het goed gaan doen, met van die krachtige zwemmers, en ook wanneer het licht gedempt wordt.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

ik hoop het ook ^^
heb ze aardig in het zand gespit in ieder geval :P
en tja was het al gewend ze om de dag er weer in te doen dus dat vind ik niet eens zo erg ^^
en wat dat licht dimmen betreft schijnt het best moeilijk te zijn die TL formaat te krijgen dus heb er ook maar wat kroos in gedaan en hopelijk groeit dat snel :P
ben nog steeds zoekende naar die TL en heb zelfs mn schoonvader al op pad gestuurd aangezien die connecties heeft in dat TL wereldje:P
als dat niet lukt ga ik ff kijken voor een drijfplant ofzo die niet hoog gaat maar in de breedte.
nu hou ik mn licht ff minimaal aan (ongeveer 9 uur) zodat het mn kinders niet teveel stressed(hopelijk)

Pammie

mooi meid....zeker een inspiratie....hou ons op de hoogte

joost.v.wijk

Ik zag nl. meerdere planten staan, die een hoger lichtbehoefte (lichtsterkte) vragen. Maar wie weet... misschien staat alles binnenkort volop te groeien en te bloeien  ;)

H. orientalis
L. laoensis

Pammie

gewoon even nieuwsgierig..hebben jullie onder de zandbodem ook een voedingsbodem voor de planten????

sannie

ja ik weet welke je bedoelt denk ik.
die rare andijvie plant rechts in de hoek die mn axies erg leuk vinden atm :P
en die 2 in het midden dacht ik die meer licht nodig hebben.
het gaat er mij om dat 1 van de 2 TL balken die erin zitten wat minder sterk word en de ander laat ik zitten hoor.
dus als ik 1 groeilicht en 1 dimlicht heb hopelijk blijft dan alles gewoon doorgroeien en anders moet ik gewoon maar weer waterpest gaan halen en een heleboel XD
die plantjes zijn probeersels aangezien de meesten ook hogere temperaturen nodig hebben maar heb de sterkste soorten meegenomen. (handig een man met bloemsierkunst diploma,die heeft er wat meer verstand van XD)
en het zullen dan ook de eerste planten zijn die het wel overleven in mijn huis met mij als verzorger... doe mij maar dieren,dat gaat goed XD

sannie

@ pammie : nee geen voedingsbodem. dat wroeten de axies er toch alleen maar uit en zo gezond is dat niet voor ze geloof ik.
het is mij iig altijd afgeraden en heb het ook niet.
zand of geen ondergrond is voor mij de optie en de meeste planten doen het wel oke in zand.

Pammie

dank je wel ..daar kan ik wat me...lol..een echte newbie huh wat betreft het hebben van axos

joost.v.wijk

Citaat van: sannie op februari 14, 2011, 10:48:14 PM
ja ik weet welke je bedoelt denk ik.
die rare andijvie plant rechts in de hoek die mn axies erg leuk vinden atm :P
en die 2 in het midden dacht ik die meer licht nodig hebben.

...en de reineckii's (in het midden) verlangen ook nog eens een zeer goede voedselvoorziening  ;). Maar da's meer iets voor de wedstrijdaquarianen denk ik.
Zo kun je nog eens wat van plantjes verwisselen, heb je van tijd tot tijd een nieuwe kijk op de bak.

H. orientalis
L. laoensis

André

De reden dat je minder licht wil is omdat je minder stress wil voor je axo's. Kan je dit niet op een andere manier oplossen, waar ook de planten wel bij varen? Bijvoorbeeld door meer met stenen of stukken kienhout te doen zodat ze overdag op wat donkere plekken kunnen zitten. zodat zij minder stress hebben, het zou voor jouw minder leuk kunnen zijn doordat je ze overdag minder ziet. Als je het voor elkaar weet te krijgen om de lampen los te koppelen van elkaar zou je ook kunnen proberen de lampen op verschillende tijdklokken te zetten. Bijvoorbeeld de witte lamp maar 6 uur te laten branden en de gele langer, zodat je als het ware een schemer periode creëert.

sannie

ja ik wil zowiezo wel wat meer behuizing erin zetten maar wat ik al zei,het vulde minder dan ik dacht:P
er zit 1 groeilamp in en die wil ik laten zitten en die andere lamp,is maar een vage beetje rozige lamp die best fel is,wil ik graag een donkere in hebben en dan op de achterwand waar de groeilamp zit meer behuizing en de planten die het licht meer nodig hebben gaan zetten.
het is nog even wat rommelen en uitproberen en tja als er wat plantjes helaas komen te verpieteren vind ik dat niet zo een ramp. het is jammer maar helaas en geprobeerd dan.
voor ik de lampen ga loskoppelen(zit compleet ingebouwd en ik waag me niet aan elektra:P)wil ik eerst andere opties ff uitbuiten maar iig veel dank voor je suggestie.
zeker iets om in mn achterhoofd te houden.

stijnzeger

Kun je niet 1tl lamp los  draaien maar wel laten zitten? Dan kan het zijn dat de andere lamp het blijft doen als ze geschakeld zijn ???
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0