Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Terug van weg geweest

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Zoals jullie mischien al hebben gemerkt ben ik er een tijdje tussenuit geweest vanwege mijn stage. Mijn stage bij Dierenpark de Oliemeulen heb ik volgens de Oliemeulen goed afgesloten alleen van school heb ik daar nog geen cijfer voor gekregen. Daarom geef ik hier nou even een update van hoe het er bij mij met mijn salamanders er aan toe is gegaan.

Ik heb voor bijna het grootste gedeelte van de winter mijn Ambystoma opacum in een terrarium gedaan in mijn schuur, toen het te hard ging vriezen heb ik ze terug naar binnen gehaald, ze waren wel vermagerd en in de bak was de vochtige grond al goed bevroren en het koste daarom ook enige moeite om de stukken hout uit dat gedeelte weg te halen. In dat bevroren gedeelte zaten 2 van mijn 4 opacum op het zand/ijs. Binnen zitten ze nu in een curver en ze doen het alle 4 weer goed en ze beginnen alweer aan te sterken.

Mijn Salamandra algira algira heb ik nog steeds binnen zitten in een terrarium, deze lente worden ze 2 jaar oud en ze zijn nu 11 en 13 centimeter lang. Ze krijgen voornamelijk krekels en regenwormen.

Dit is de algira van 11 centimeter.


De algira van 13 centimeter.


De 5 Tylototriton kweichowensis doen het allemaal erg goed, ze zijn nou allemaal rond de 13-14 centimeter. Ze krijgen vaak wormen als voer en eten ook nog steeds uit mijn hand wat het ook erg handig maakt om te zien of dat ze allemaal hebben gegeten. Wanneer ik alleen maar de deksel open doe dan komen ze allemaal uit hun verstop plaatsen.









De Tylototriton shanjing zitten nu in een aqua-terrarium waar ik al eerder foto's van heb gepost. Het is me wel opgevallen dat ze nu opeens sneller groeien, toen ik ze nog in de vorige set up had stopte de groei op een gegeven moment. De oudere groep en de jongere groep van de shanjing zitten allemaal bij elkaar in dit aqua-terrarium.





Jari B

De Neurergus kaiseri doen het erg erg goed en de 2 middel grote kaiseri zijn al bijna net zo groot als de volwassenen. Kweken zit er voorlopig nog niet in maar de hoop zit er wel in op langere termijn.










alibombali

Je beesten zien er allemaal prima uit...vooral je sjangjings doen het bovenverwachting goed heb je je Corsica's al gespot?

StijnH

Mooi die algira's! De rest ziet er ook goed uit!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Jari B

De corsica's zitten nog onder de grond, maar wanneer het rond de 15 graden word verwacht ik dat ze snel weer boven zullen komen.

Bjorn


naeff002

Allemaal erg mooie diertjes
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

alphamale


shinobi

beautiful specimen  ;D
i love tylototriton kweichowensis