verschil in lengte en kan dit goed gaan.

sannie

mijn albino axolotl zit nu op de 13 cm en nog steeds apart van mijn andere 2 axolotls die rond de 16,5 cm zijn.
ik dorst het eerlijk gezegd nog niet aan om ze bij mekaar te zetten maar wilde graag wat feedback van jullie hebben of dit wel al kan of juist niet.
het aquarium is 120 cm lang dus ze hebben wel de ruimte maar vind mn albino nog zo een ukkepuk vergeleken met de dames...
hoor het graag van jullie!

groetjes sandra

joost.v.wijk

Ik zou het niet doen, maar indien je het wel probeert, houd ze dan erg goed in de gaten. 120 cm is gelukkig een ruime bak voor een paar axo's, en als er genoeg decoratiemateriaal e.d. is zodat ze niet altijd in elkaars gezichtsveld zitten, zou het misschien wel goed kunnen gaan.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Flux

Een tijd geleden heb ik ook een wat kleinere axolotl bij twee wat grotere gezet. Het verschil tussen de beesten was toen ongeveer even groot als bij die van jou, alleen waren ze toen 10 en 13 centimeter ongeveer. Bij mij deden ze het prima, maar het is natuurlijk altijd weer een beetje afwachten. Als ze goed doorvoed zijn zou het moeten kunnen denk ik.

MartinS

Net als Joost ook al aan geeft. Alleen doen als er voldoende schuil mogelijkheden gecreƫerd zijn. Dan nog goed in het oog houden. Ik persoonlijk zou er ook voor kiezen de kleine eerst nog een beetje te laten groeien. Proberen kan natuurlijk altijd, als je maar voorzichtig bent!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

sannie

ik ga het nog niet doen heb ik definitief besloten.
schuilplekken zijn er,ze zijn goed doorvoed en alles maar de albino gaat het opzoeken en dan is ie de sjaak ben ik bang... hij hapt nog naar alles wat ook maar beweegt dus de staarten of poten van de dames zullen interressant zijn en dat gaan ze niet pikken.
ik wacht t nog een paar cm af.
in ieder geval hartelijk dank voor de feedback mensen!!

Salasander

3 cm verschil is toch niet veel. Bij de mijne zit er zelfs veel meer verschil tussen, zwarte man is misschien 25cm terwijl het vrouwtje 17cm is ofzo.
Belangrijkste is dat ze genoeg eten krijgen wil je echt conflicten vermijden.

petro pees

Sannie,
Je hebt een goed besluit genomen!
Waarom zou je een risico nemen(al is die nog zo klein)als
het niet nodig is?!
Petro
Tylototriton Shanjing

sannie

@ sander: 3,5 cm is nog best een ruim verschil als het om kleine exemplaren gaan in mijn opinie hoor.
ze zijn een heel stuk slanker dan nog en razen door de bak nog heen en zijn een makkelijke prooi.
heb gezien wat mn grootste dame voor giga worm even achterover sloeg en dan kan mn albinotje er ook nog makkelijk in ben ik bang...
voor ik ramp scenario's ga krijgen wacht ik t af tot de albino nog even wat forser is en dat begint langzaam aan te komen en die paar weken + extra werk maal ik niet om.
@ petro: risico's ga ik ook echt niet nemen met mijn diertjes hoor ^^ het was ook meer de vraag of het zou kunnen terwijl mijn gevoel al zelf zei dat ik het niet moest doen.
ik ben meer het typje overbezorgd ben ik bang XD

sannie

na hevig meten(nu wat accurater kunnen meten) kwam het erop neer dat mijn albino ietsjes groter was (14 cm)
en mijn donkere (de grootste) wat kleiner (16 cm) dus ik heb ze vandaag kennis laten maken met mekaar!
de laatste week ging de kop van de albino mooi de breedte ook in en werd wat forser dus die 2 cm verschil vind ik dan wat minder eng en het gaat tot nu toe prima!
de albino is lange banen aan het zwemmen,de witte gaat er af en toe achteraan uit nieuwsgierigheid en de donkere zit als een angsthaas in een hoekie en vind t niks...
ze hebben al allemaal neus aan neus gestaan en er is geen gehap geweest naar mekaar toe gelukkig.
ik heb er het volste vertrouwen in dat dit goed gaat en wilde het even vertellen ^^
alleen voeder volgorde is wat aan het veranderen want die albino is in een 120 cm bak ook verrotte snel in tegenstelling tot de donkere XD

groetjes sandra

Pammie

Ben blij te horen dat het goed gaat Sannie, hou ons op de hoogte

sannie

eindelijk zitten ze is naast mekaar in de planten ^^ (voor zover ik heb kunnen spotten dan)
de witte heeft zich er eindelijk bij neergelegd dat ze een medebewoner heeft en de albino heeft eindelijk de ballen om er naast te gaan zitten XD
geen ledematen vermist geraakt in de afgelopen tijd dus dat is een groot pluspunt gelukkig! alles zit er nog op en aan! eten goed en groeien goed! ^^
wilde ik even mededelen ^^

Monique

Fijn Sannie dat het goed gaat met je diertjes. Ik zie alleen de foto niet.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

oh dat is een btje naar dat je m niet ziet... ik zal de link er wel even bijgooien want ik weet verder niet hoe ik dat dan moet veranderen :P
http://twitpic.com/4t6kwo   
als ie het niet doet is het jammer :(