Heel goed nieuws T.shanjing 2008!!!

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Pamela

wat leuk petro dat je nog meer eieren hebt gevonden. Hiermee mag jij toch ook spreken van een succesvolle kweek met je shanjing. En wie weet volgend jaar nog meer eieren en kwekers.

herman Overmars

Update

We hebben nu nog 13 larven het lijkt erop dat deze het allemaal gaan redden, ze groeien en ontwikkellen goed, zitten nog wel 2 achterblijvertjes bij maar die doen het wel.
Heb weer een paar foto's gemaakt
Tylototriton Shanjing 4,5

DannyS

Leuke foto's!

Leuk om te lezen dat het goed gaat.

alphamale


herman Overmars

ja, zeker, het is alleen jammer dat 50% van de larve het niet hebben gehaald, is toch wel teleurstellend, maar volgens petro normaal, met onze axo's en ribbetjes hadden we een opkweek van 80 a 90% ga volgende week als het goed is naar Tylo's wildvang kijken, ik weet niet of het de kleine soort is die wij hebben of de grote, moet nog bellen of ze uberhaupth zijn binnen gekomen uit hongkong, ik heb geprobeert met de foto's hun mooie grote kieuwen vast te liggen en die laatste foto is inderdaad heel mooi
Tylototriton Shanjing 4,5

petro pees

Er zijn bij mij nu twee larven geboren,welgeteld 14 eieren,waarvan 3 beschimmeld waren.
De allereerst is als larf doodgegaan.
Dus tot nog toe 10. ::)
Petro
Tylototriton Shanjing

sannie

succes heren!!
en die foto's zijn mooi gemaakt en de larven prachtig!

Jari B

Met vreudge kan ik zeggen dat ik vandaag eieren heb aangetroffen in mijn shanjing bak :D Ze zijn bevrucht want er zijn al larven zichtbaar in de eieren. Ze zijn net boven het waterpijl gelegd.

Harry

Super jari!  Hoeveel vrouwtjes heb je?  Hopenlijk een goede opbrengst van je eieren. De derde F2 kweker Gefeliciteerd.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jari B

Ik weet nog niet  het precieze aantal vrouwtjes dat ik heb en ik heb gezien dat ik al 10 eieren heb maar ik denk dat ik er nog wel meer vind. Ik heb geen paringen gezien en niet gezien dat ze eieren hebben gelegd, dus het is een totale verrassing.

alibombali

Citaat van: Jari B op juni 13, 2011, 08:26:49 AM
eieren heb aangetroffen in mijn shanjing bak

heeel goed... ;) ;) ;) ;D :D :)

petro pees

Gaaf Jari,welkom bij de club!  :D
Dacht dat je alleen mannen had. ;D
Petro
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Van harte gefeliciteerd Jari. Enorm veel succes met de opkweek.
Het lijkt steeds beter te gaan met de shanjing binnen de vereniging.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

#103
Bedankt voor de complimenten :) nu hopen dat ik ze succesvol kan opkweken. Hopen dat we met al deze kweeksuccesen veel dieren in de vereniging kunnen krijgen.

herman Overmars

Mooi werk Jari, bij ons beginnen de larve hun kleur te krijgen en hun kieuwen beginnen langzaam te slinken, het zijn er nog 12 waarvan 2 die wat langzamer zijn dan de rest
Tylototriton Shanjing 4,5