verzorging kleintjes

kellydia19

Hee,,

sinds kort (1 a anderhalve week) zijn mijn eitjes uitgekomen. Ik had 6 eitjes weggegeven die allemaal uitgekomen zijn, en heb er 6 zelf gehouden, die ook uitgekomen zijn. er is er helaas al 1 overleden..

Hoe kan ik de kleintjes het beste opvoeden? ze zitten in een simpele ronde bak/schaal, met een waterpestplantje erbij, waar ze zich graag onder verbergen. ik gebruik kraanwater, en voer ze watervlooien. Ik vind het lastig, omdat je ze dus niet daadwerkelijk ziet eten. wat heb ik verkeerd gedaan, en hoe kan ik er voor zorgen dat de 5 anderen het wel overleven?

en watervlooien en rode muggenlarven, moeten die in een open bakje in de koelkast?

DannyS

Axolotls die net uit het ei zijn gekomen kan je het beste voeren met artemia naupliƫn (net uit het ei gekomen artemia).
Het kan ook met hele jonge/kleine watervlooien. Volwassen watervlooien zijn te groot voor ze.
Rode muggenlarven zijn de komende weken zeker nog geen optie.

Zorg er ook voor dat het water niet te warm wordt, wat snel gebeurt bij deze temperaturen en een kleine hoeveelheid water.

kellydia19

ik voer ze met watervlooien. onze dierenwinkel heeft helaas geen onderscheid in jonge of grotere.
de rode muggen zijn uiteraard voor de al wat grotere axo's ;)

Morrison

Ik heb mijn jonge axo's grootgebracht met pas uitgekomen artemia, en als je kijkt zie je ze wel happen naar het voedsel. En als het lichte/transparante lotls zijn kan je vaak aan de "oranjige" kleur in hun (bolle) buikjes zien dat ze gegeten hebben.

kellydia19

en toen was er nog maar 1 over.. maar die is wel gegroeid en eet ook! :)

ik ben een week in Roemenie geweest, en toen heeft mijn vriend ze verzorgd. 5 van de 6 kleintjes zijn er inmiddels niet meer.. maar jammer genoeg had ik dat ook wel verwacht. de 3 grotere doen het supergoed, niet te geloven hoe groot ze zijn geworden in 1 week tijd! :D

DannyS

Al het begin is lastig, dat geeft niets. Mooi dat er nog 1 over is!

kellydia19

kijk, dat vind ik ook. en ik ben heel erg blij dat mijn 3 andere vriendjes zo goed groeien:D hopelijk blijft dat andere kleintje wel leven.. is juist zo leuk want hij is lichter dan de rest:)