Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Eey, mensen!

Araturo

Ik ben Rens, een 16-jarige jongen uit Doetinchem, en ik ben sinds kort een beetje aan het kijken of ik misschien salamanders ga houden. ik was echt ontzettend gefacineerd door de kamsalamanders en groene kikkers bij ons in de vijver dat ik begon te denken aan zelf salamanders houden.
ik ben altijd al gefacineerd geweest door reptielen en amfibiƫn, zat altijd een beetje in de vijver kikkers te vissen om vervolgens te kijken hoe ze rustig terug springen naar de vijver.
ik ben eigenlijk nog volkomen leek op het gebied van salamders houden maar het lijkt me erg leuk.

weet iemand trouwens hoe groot een kamsalamander hoort te zijn, want bij ons in de vijver zijn ze voor mijn gevoel nogal klein (misschien met volledige staart net 9-10 cm) en het vrouwtje ziet er soms wel erg slapjes uit (heel langzaam zwemmen en uren op dezelfde plek op de kant zitten)

robkeulers

Welkom!

Het gedrag klinkt vrij normaal... Maarre, ik ga er vanuit dat je kleine watersalamanders hebt, die hebben ook een kam ;)

De lengte zou dan kloppen. Succes hier!

Araturo

maar die zijn toch veel minder donker?
ze hebben ook van die witte stipjes op de zijkant, dus dan zouden het toch kamsalamanders moeten zijn?

DaanenLuukEgberts

Wat voor kleur buik hebben ze, en zou je er eens een foto van willen maken. :)

Araturo

ik probeer ze al te vangen maar ik zie ze niet...
en om met een netje net zo lang over de bodem te schrapen tot ik ze heb vind ik een beetje te grof