Hoeveel?

Biecht

Hallo!

Hoeveel axo's passen in een aquarium van 1 meter?? :)

Alvast bedankt! :D

mliekiej

Er passen geloof ik 2 in minimaal 90 cm lengte, dus er passen makkelijk 2 in een aquarium van 1 meter :)

xxx

Flux

Ik heb 3 axolotls in een bak van 100x50x50 cm!

joost.v.wijk

Moet ook nog prima kunnen. Ik zou het maximum op 4 houden.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

A34

Het hangt er ook een groot deel van af hoeveel verstopplekken je in de bak hebt. 6 dieren ging wonderbaarlijk goed hier, maar je hebt zelf geen rust.. voeren moet je dan sowieso ieder dier met de pincet, en snel, om happen en trekken te verkomen. 4 dieren lijkt me inderdaad een mooi maximaal

A34

Hier een voorbeeld van een bak met redelijk wat verstopplekken, wat ook voor meer oppervlakte betekend in dit geval. Een meter bak met 6 dieren varieerent tussen de 13 en 18 cm.

alibombali

Ooit.....had ik ook Axo's en hield ik met gemak 6 dieren in een meter-bak.

Harry

Ik heb altijd 3 vrouwen en 1 man gehad. Voordeel is dat de dieren dan mooi groot worden, en dat betekent veel eieren.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

sannie

ikzelf heb een 1,20 bak en heb er 3 in. in een meter bak zou ikzelf een max van 4 dieren erin doen om ze alle ruimte te gunnen en te volgroeien. minder stress voor de dieren en voor jezelf ook wat voeren betreft en alles eromheen.
het kan inderdaad allemaal prima met meer dieren (no offense) maar je kan er altijd net 1 dier tussen hebben zitten die het niet pikt met meerdere dieren en als er te weinig verstop plekken zijn kan je alleen maar stress en verwondingen krijgen onder je dieren.
bijv: mijn leucist pikt het nog steeds niet van de albino als die te dicht bij komt met voedertijd. dat is dus beide dieren in een hoek drijven als het gevoerd moet worden en niet altijd even makkelijk.
het ligt ook aan het karakter van de dieren in mijn opinie.

Monique

Er passen héél veel axolotls in een meter bak. hahaha  ;D(flauw) Alleen denk ik dat ik er zelf hoogstens 4 in zou doen en dan inderdaad afhankelijk van het temperament van de dieren. Als je ziet hoe groot ze kunnen worden.....mijn wildkleur is echt 35 cm!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

sannie

wow monique!! 35 cm is een monster!! wil je is een foto plaatsen of heb je dat al is gedaan? kan het me niet heugen namelijk!

alphamale

Wij hebben er 2 in een meter-bak. Onze wildkleur is van mei 2010 en is nu al 22 centimeter. In een dergelijke bak groeien ze gewoon fantastisch en krijg je grote monsters.

Monique

Citeerwow monique!! 35 cm is een monster!! wil je is een foto plaatsen of heb je dat al is gedaan? kan het me niet heugen namelijk
Ik zet zo even een foto van mijn monstertje bij de foto's
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Salasander

Ik heb er 3 in een 125 cm x 50 cm x 60 cm.
Het hangt af van hoeveel je ze wilt voederen. Ik geef weinig eten dus 3 is wel voldoende nu. Ze zijn toch ook 20-25 cm groot en nu een 6 jaar oud.
Het hangt ook af van de breedte van je bak. Als hij maar 30 cm breed is zou ik maximaal 2 axolotls erin steken.
50 cm breed dan kun je er al 3 mss 4 in steken.

De 35 cm grote axolotl zou ik ook wel eens willen zien. Ga misschien mijn axolotls wat meer eten beginnen geven, dat moet wel leuk zijn om zo een par reuzen te hebben, heb plaats genoeg.