Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Meet the tigers!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Monique

Mijn nieuwste aanwinsten!



Ze staan op hun tijdelijke plek, midden in de huiskamer in een 1 meter bak. Je kan er niet omheen zeg maar  ;D  Later gaan ze verhuizen naar boven als de salliekamer klaar is.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Harry

waaaw mooie foto's ben zo blij dat ze bij jou terecht zijn gekomen. Ik zie dat ze mooi in het water blijven. super! Nu maar hopen dat die salliekamer snel klaar is en ze voor nakomelingen gaan zorgen..
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StijnH

Mooi Monique, hopelijk heb je er veel plezier van.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

sannie

mooie diertjes ^^ heel veel succes met je sallie kamer!!

DannyS

Hoe groot zijn de dieren?
Ze zien er prachtig uit!

Monique

Jee hoe groot zouden ze zijn, ik heb er net één gemeten langs het glas. 20 cm. Maar ze zijn niet allemaal even groot. En pas een interessante post gelezen op caudata. Over iemand die nakweek heeft gehad met de tijgers. Had de bak buiten waarbij zelfs het oppervlak bevroor.  :o Veel eikenbladeren, takken in het water. Ik kan ze wel goed in temp laten dalen. De salliekamer heeft een aardig balkon.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

In België en Frankrijk zijn ze ook al gekweekt geweest in buitenbakken en/of kinderzwembadjes  ;D ;D ;D
Met jouw kweektalent lukt het zeker ook!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Ha kinderzwembadjes, wat grappig! Ik zou het erg leuk vinden als het lukt.
Want waarom er dan zo weinig nakweek is te vinden in Nederland dat snap ik dan niet?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

andrizay

Dat zijn echt leuke beestjes die hebt overgenomen van Harry..Ik hoop dat je er mee gaat/kan kweken dat zou te gek zijn :)..Succes toegewenst met je nieuwe aanwinsten..

DannyS

Ik denk dat het nakweekverhaal deels te danken is aan gemakzucht. Ze zijn makkelijk te krijgen en kosten niet zo veel, dus waarom kweken?

Hopelijk heb ik een paartje dan ga ik het zeker proberen.

A34

Ik schaf me heel binnekort ook nog een mannetje en vrouwtje aan. Het wordt the fight of the tigers hier. ;D

robkeulers

Citaat van: Danny Stammers op mei 17, 2011, 04:49:59 PM
Ik denk dat het nakweekverhaal deels te danken is aan gemakzucht. Ze zijn makkelijk te krijgen en kosten niet zo veel, dus waarom kweken?

Het kweken is uiteindelijk toch niet zo vanzelfsprekend. De dieren hebben een duidelijke koudeperiode nodig en worden tot dusverre enkel gekweekt door ze opeens in een groot koud watervolume te plaatsen (kinderbadje etc). Da's toch minder makkelijk als een heleboel andere soorten.