Hamm 04-06-2011

DannyS

Wie gaat?

Ik doe mijn best om zelf ook te komen, omdat ik mijn N. s. barani kan gaan halen.
Het is voor mij voor het eerst, dus ik vraag me af hoe mensen dat doen die net als ik op een behoorlijke afstand wonen. Pakken jullie een hotel of is het in 1 dag op en neer?

Patrick dk

Hoi Danny ,

Ik ben in 2009 in Hamm geweest , ik kom uit de regio Rdam , dus het was voor mij 560 km heen en weer , maar als je geen hekel aan autorijden hebt , dan is het goed te doen . Alleen 1 tip , de beurs gaat open om 10.00 . Daar had ik ook op gereden , dus ik kwam precies om 10.00 uur aan . Maar dan staat er echt al een rij van 100 mtr voor de kassa´s (eerlijk waar) . Dus als je handig bent ga je of wat vroeger rijden , of je pakt de avond ervoor een pension/hotelletje in de buurt. Het is wel merendeel reptielen wat de klok slaat , maar wel leuk om een keertje te zien.  grt Patrick
C orientalis

joost.v.wijk

Citaat van: Patrick dk op mei 16, 2011, 08:58:12 PM
Maar dan staat er echt al een rij van 100 mtr voor de kassa´s

Hehe, ik ging altijd via de achter-ingang (handig als je mensen kent die daar staan). Entree hoef je dan ook niet te betalen. Ik ben er alleen al jaren niet meer geweest.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Het is echt een behoorlijk eindje rijden en zoals met zoveel beurzen zullen er inderdaad voornamelijk reptielen zijn. Ik denk dat ik de 4e gewoon lekker in de achtertuin ga zitten.

robkeulers

Heb je een medereiziger gevonden Danny? Lijkt me bijna onhaalbaar met OV, niet?

Ik ben er nooit geweest en voel ook niet zoveel drang om te gaan om eerlijk te zijn.

Harry

de dag erna is Houten dat is dichterbij.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

stijnzeger

In Hamm is het mega druk en ik ben er 2 keer geweest, ik vond het op salamandergebied zeeeeer teleurstellend, op enkele (1 of 2) particulieren na en op Das Tropenparadies na geen salamanders en bij Das Tropenparadies zit er 10 % toeslag op. Ik ga de komende jaren niet meer. Overigens Harry wat kunnen we op Houten vinden aan salamanders???
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

naeff002

Ik ben vorig jaar 3 keer geweest en 1 keer daarvan was ik er 9.00 en sta je dus een uur te wachten in de rij tot ze open gaan. De keer erop was ik er om 10.00 en was ik zo binnen, want de rij gaat heel snel (6 kassa's minimaal). De laatste keer ben ik ook via de achterdeur naar binnen gegaan.
Ik wil ook gaan de 4e maar weet nog niet of ik kan.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus