vraagje

watersalamander

wat is aan te raden voor jonge diertjes?

DannyS

Kleine wormpjes doen het altijd goed, levende rode muggenlarven zijn ook prima voer. Als ze bevroren muggenlarven eten dan is dat ook prima.

watersalamander

Kleine wormpjes, kan k hier gewoon een stuk aarde omhoog halen en daar kleine wormpjes uithalen, eventueel afspoelen, zodat het water schoon blijft?

DannyS

wormen kan je inderdaad gewoon uit de grond halen. Ik spoel ze ook vaak af zodat het water schoon blijft.

watersalamander

ga ik dat vanavond gelijk eens proberen, bedankt voor de tip.

en ze moeten gewoon dagelijks eten?

Sergé Bogaerts

Ik ben toch wel benieuwd welke winkel je deze dieren gekocht hebt. Als zij je op deze wijze naar huis sturen met verkeerd advies, verkeerde naam bij de dieren etc. Dat is echt heel erg betreurenswaardig.

Ik denk ook dat het halfwas ribbensalamanders zijn en daar kun je een heel handige folder over nalezen hier: http://www.licg.nl/pk/dieren/amfibie-n/spaanse-ribbensalamander.html

naeff002

Ik ken die winkel in Ede en die verkoopt wel meer dieren zoals reptielen, vissen en andere amfibieen. Ik heb een tijdje geleden gezien dat ze er Paramesotriton en cynops soorten verkochten in een donker bakje.

Je hoeft hem niet elke dag te voeren, 3 a 4 keer per week is meer dan voldoende. Wormpjes, rode muggenlarven, watervlooien zijn allemaal prima voedsel en makkelijk te verkrijgen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus