nieuw aquarium budget 300 euro

watersalamander

Wist niet echt waar ik dit moest plaatsen, maar ik doe het maar hier.
ik ben over 17 dagen jarig eerst wou ik een nieuwe computer maar aangezien ik de laatste tijd zo bezig ben met salamanders gaat het toch een aquarium worden van zo'n 1-2 meter lang.

mijn budget is 300 euro, mijn vraag was zijn hier mensen die ideeën hebben zo ja, post het maar graag.
en hoeveel salamanders kan ik erin houden ik dacht zelf dat in een 1-2 meter toch zeker 5 salamanders konden.

A34

Ligt aan welke soort natuurlijk. Maar in een 2 meterbak kun je vaak zeker al een dier of 8 tot wel meer er in stoppen. Alleen als beginner raad ik je aan om te beginnen met een 1 meter aquarium. Denk ook aan een goede buitenfilter. Dat kost ook al gauw 60 tot 80 euro.

A34

En denk aan het koelen. Dat gaat dan ook niet meer zo makkelijk. ;) Cynops is dan ook meteen een juiste keuze.

watersalamander

qua filters betreft weet ik wel voldoende ga wss voor een eheim buiten pomp, het koelen zal inderdaad lastiger worden maar ik probeer de meeste gunstigste plek van mijn kamer op te zoeken.

Steven DC

Ik heb een 1.2m meter bak met taricha's waar ik een bodemfilter heb gemaakt naar voorbeeld van Joost v. Wijk. Gaat lekker goed en is qua kosten te verwaarlozen.

watersalamander

Ga vandaag kijken en reserveren denk dat het een bak van 1 meter word aangezien je het meubel er los bij moet kopen en ik dit wel van plan was. + een goed buiten filter.

ik denk zelf eigenlijk dat een het rio 180 gaat worden

watersalamander

het is een witte dubai 100 geworden, met groot binnen filter, buiten filter ga ik gewoon even voor sparen, bij elkaar met meubel en aquarium zijn we zo'n 430 euro kwijt.

1 meter 1 lang.
ga hem morgen ochtend al halen ;D

bouffonne

Die 150 watt verwarming heb je niet nodig.
Probeer eens of je die niet kan inruilen voor wat anders (bv stuk kienhout)
Doe ik ook vaker als er iets inzit waar ik niets aan heb eventueel ruilen .
Je kunt niet meer als proberen ;D ;D ;D ;D

watersalamander

nah, ik hou hem de eerste paar maanden nog voor me vissen, dan pas salamanders.

bouffonne

Da's andere koek.
maar in ieder geval heel veel plezier er mee.
Het is een super mooie bak ;D ;D ;D

watersalamander

inderdaad, mooi piano wit, kostte me wel wat telefoontjes naar mijn vader  :P
nu maar hopen dat hij in mijn moeders kia past

bouffonne

Een aquarium met meubel van zo'n prijsklasse wordt toch normaal gratis thuis bezorgt...Toch??

A34

En je bent nog niet eens jarig geweest. Dat heb je dan wel mooi voor elkaar moet ik zeggen. ;D Doe wel verzichtig met zoon grote aquarium in zoon kleine auto. Ik zou wat kleine kussens meenemen om hem te beschermen langs de kanten.

watersalamander

ik ga wel vragen morgen of ze hem niet willen brengen is toch wel een stukje service, aangezien ik er al bijna 450 voor betaal.