Nieuwe Tijgersalamanders

firesalamander

Prachtige foto's zie ik allemaal... Wauw.
Mijne zijn alleen nog een stuk kleiner.

Ik heb me antwoord dankjulliewel.
Nu nog een vraagje?
Moet ik ze dat aan leren dat ze s'avonds eten krijgen?
Moet ik een lamp in de bak hangen?
En hoe houd ik de bak koel? Want de tempratuur schomelt nu tussen de 23/24/25+

Groetjes Daniel

A34

Gewoon voeren wanneer het je uit komt. Een paar keer overslaan is ook niet zo erg. Als je voor (bos)grond kiest kun je het beste wat wormen en krekels los laten. Het blijven molsalamanders dus licht hebben ze niet graag. Het allerbeste is natuurlijk, eerst goed inlezen voordat je dieren aanschaft!! ;)

Kenny

Die van Bouffonne zijn A.tigrinum, daar zijn geen ondersoorten van.

Bij A.mavortium dan weer wel, daar heb je A.mavortium melanostictum, A.mavortium diaboli, A.mavortium nebulosum, A.mavortium stebbinsi en A.mavortium mavortium.

Los daarvan verschillen de patronen/kleuren ook nog eens binnen eenzelfde populatie.

@ Daniel: je zit nu al geruime tijd op het forum. De antwoorden op de vragen die je nu stelt zou je toch al lang voor je de soort daadwerkelijk aanschaft gevonden moeten hebben. Dit zijn vragen die veelvuldig op het forum gesteld zijn geweest. Eerst onderzoek, dan aanschaf.

Kwestie van voeren, dat moet je zelf ondervinden. tigrinums en mavortiums zijn opportunisten als het om eten gaat en kan je dus inderdaad "handtam" maken, wel je vingers terugtrekken  ;). Een lamp is niet echt nodig, als je wel een lamp wil moet je zorgen dat die geen onnodige warmte toevoegd.

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

firesalamander

bedankt voor de antwoorden.
Ik had mijzelf wel ingelezen maar toch beetje vreemd dat ze nooit te voorschijn komen.
Maar ik kom er wel.
Ik zal snel fotos plaatsen.

Groetjes Daniel Sylla

bouffonne

Dank je wel Kenny,

Nu weet ik tenminste zeker dat ik de A tigrinum hebt.
De tijgers die Monique nu heeft lijken ze inderdaad het meeste op.
Zoeken bij mij toch liever het drogere gedeelte op als het natte gedeelte.
En zijn inderdaad overdag niet te zien, maar tegen de avond komen ze te voorschijn om hun eten te halen
Het zijn 2 flinke vrouwtjes,... die graag wel 1 wormpje of 2 meer lusten.
De aquatiele tijgers die mij zo'n 2 weken werden aangeboden waren alle 10 mavoritums, maar omdat hij ineens het dubbele er voor wilde hebben ben ik er van afgestapt.
Kijk wel in het late najaar of vroege voorjaar voor tijgerlarven en met een beetje geluk dan weer de A tigrium