Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

mijn sallies (salamanders)

joost.v.wijk

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

oke dan weet ik dat! ik heb namenlijk gelezen dat als hun kinnetje(of hoe je het dan ook noemt) snel klopt dat ze het dan te warm of gwoon warm hebben, en we gaan een thermometer halen.

angie

is wildvang niet verboden?? en hoe kun je nou zulke kleine salamanders vangen in het wild??

angie

Hallo?? is er hier nog iemand?? (sorry ben een beetje ongeduldig omdat ik niks te doen heb)

joost.v.wijk

Dat komt omdat het hier geen chat-room is.  :D

Qua temeratuur zijn ze vrij tolerant. Gemiddeld kun je ze rond de 10-20°C houden. Zit je altijd goed. Een thermometer is natuurlijk altijd handig.

H. orientalis
L. laoensis

angie

zeker een thermometer met alarm ;)

angie

als het te heet of te koud of te vies word... ::)

angie

wat moet ik met de laatste guppy???
1. hij kan niet bij de sallies want daar word ie gestrest van
2. mijn moeder wilt geen nieuwe gup erbij
3. mischien kan ze bij de klassevissen maar dat zijn grote goudvissen
4. hij kan niet terug naar de dierenwinkel (denk ik)

joost.v.wijk

punt 4: Kan in de meeste gevallen wel, maar krijg je er doorgaans niks voor terug.

H. orientalis
L. laoensis

angie

'sorry visje ik moet mijn boekbespreking volgende week doen en ik moet nog 229 bladzijdes lezen' zeg ik tegen het arme beestje in bakje 'misschien als ik tijd heb.' (2 uur later) 'wat moeten we doen met dit visje?' vraag ik aan mijn moeder 'geen idee' zegt mijn moeder 'dat arme visje' (2 uur later) 'sorry visje heb nu geen tijd, moet mijn smerige vieze antibiotica nemen voor mijn long ontsteking' zeg ik tegen het arme visje in het bakje' (volgende dag) 'sorry visje heb geen tijd ik moet: naar school, lunchen, vieze antibiotica, zang, musical en turnen en dan avond eten (antiiotica) en naar bed.' zeg ik tegen het visje (de volgende maandag)
'sorry visje moet naar de dokter voor mijn longontsteking' zeg ik weer tegen het visje.

Zo gaat het dus de hele dag (p.s dit verhaaltje isecht ophet praten tegen het visje na) (p.p.s die antibiotica is echt smerig!!)

Niels D

Beterschap. Medicijnen geven ze overigens expres een vieze smaak om iedereen te pesten! :P
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

arrrrg!!!!! ik krijg ze nog wel >:( >:(  ;) ik moet dat vieze spul prut iets 3 keer per dag!!!
bijv. bisolfon! banaan mentholsmaak? hoe kom je erbij! als banaan er al bijv inzit, doe je er toch geen menthol bij?

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

;D ;D sorry ik sloeg door ;D ;D

vroeger had ik ook een keer antibiotica... maar die had een bananensmaakje die ik nu heb ruikt en smaakt naar iemand die 80 is en zich nooit heeft gewassen!!!  :P ;)

Thibaut Vds

Citaat van: angie op januari 11, 2012, 09:25:32 AM
die ik nu heb ruikt en smaakt naar iemand die 80 is en zich nooit heeft gewassen!!!  :P ;)

Ooit een 80 jarige die zich nooit heeft gewassen geproefd dan?
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl