Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

mijn sallies (salamanders)

angie

Citaat van: bouffonne op maart 15, 2012, 05:42:43 PM
Citaat van: angie op maart 15, 2012, 05:02:23 PM
mijn zus (emma) is van plan om krokodillensalamanders te nemen. heeft er iemand nog tips over krokodillensalamanders(ik weet er echt niks van)?

Angie bedoel jij deze salamander hiermee Tylototriton verrucosus of te wel tylo's

jep!

kevin v dijk

dat zou ik afraden als dat haar eerste soort is, de verrucosus is een veel beter beginnerssoort.
Kevin van Dijk, Amersfoort.

Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Niels D

Citaat van: angie op maart 16, 2012, 07:15:28 AM
mijn zus wil mischien een sjanjing :-\

Verrucosus lijkt erg op Shanjing wat uiterlijk betreft.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

kevin v dijk

Citaat van: Niels D op maart 16, 2012, 12:03:35 PM
Citaat van: angie op maart 16, 2012, 07:15:28 AM
mijn zus wil mischien een sjanjing :-\

Verrucosus lijkt erg op Shanjing wat uiterlijk betreft.  ;)

ja maar de verrucosus is wel veel makkelijker. eigenlijk wil ik ook een paar sjanjings maar dan wil ik eerst nog wat meer ervaring hebben.
Kevin van Dijk, Amersfoort.

Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Joey Immers

verrucosus is wel veel makkelijker dan de shanjing maar toch blijf ik het afraden om met tylototritons te beginnen! ken je beter met de tijgers beginnen!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

angie

mijn zus was zo eigenweis omvan dedierenwinkelte kopen, en het is 90% zekerdat het wildvang is.... :-\
mar, wekregen een salamander eitje mee, maar ik weet niet echt hoe het moet om op te kweken...

bouffonne

Citaat van: angie op maart 16, 2012, 06:01:34 PM
mijn zus was zo eigenweis omvan dedierenwinkelte kopen, en het is 90% zekerdat het wildvang is.... :-\
mar, wekregen een salamander eitje mee, maar ik weet niet echt hoe het moet om op te kweken...

Een eitje van welke salamander?????

In het algemeen het eitje in een klein bakje met water en waterpest (chinees bakje)
Wel licht maar niet in de zon.
Komt er het larfje uit gaan voeren met artemia (met 1 larfje is dat natuurlijk maar heel weinig.)
Sommige salamanders worden met hogere temperatuur opgekweekt, andere met gewoon kamertemperatuur en andere soms bij lage temperatuur.
Dat ligt er aan met van salamander het eitje is

angie

bouffonne

tylo dus
ik zou dan even hier op het forum navragen bij de gene die tylo's opkweken.
Ik heb er zelf persoonlijk nog geen ervaring mee gehad. maar in ieder geval succes ermee ;D

angie

dan maar zo: iemand?? help! ik heb geen flauw idee hoe ik een tylotriton moet opkweken!! ik heb namenlijk een eitje...

Joey Immers

oke ik weet niet wat voor dierenwinkel dat is??? duidelijk geen verstand van zaken doen? weet je 100% dat het een tylo eitje is? lijkt mij sterk dat ze die weggeven en dat ie nu al eieren leggen is ook een raadsel
Joey immers.

hypselotriton orientalis

angie

jep! de dierenwinkel heeft hem laatst uit de tylo bak gevist...

Niels D

Heb je ook foto's van de beesten? Ik ben heel erg benieuwd.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

ja... als mijn zus het goed vind... ::) (ik denk dat ze het niet wil)

Maxim M.

Waarom zou ze er geen foto's van willen tonen?  ???