Hallo allemaal!!!! :)

sven

Hallo, ik ben Sven, ik ben afkomstig van Brugge en ik ben nu ongeveer een jaar bezig met het houden van salamanders. Ik ben begonnen met een pleurodeles waltl, nog geen maand later heb ik een wildkleur axolotl gekocht, ondertussen heb ik er nog 2 axolotls bij (wildkleur en leucistisch) en nog een tijgersalamander. Ik vind ze gewoon zo'n mooie en interresante dieren  :D. Naast salamanders heb ik ook 2 waterschildpadden (ondertussen al 10 jaar), een stuk of 20 appelslakken en een beta splendens. ;D

joost.v.wijk

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Welkom, welke ondersoort van de tijgersalamander heb je?
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Welkom in ons aller midden Sven :)
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Kenny

Citaat van: Thibaut Vds op oktober 31, 2011, 06:44:00 AM
Welkom, welke ondersoort van de tijgersalamander heb je?

Hij heeft A.tigrinum, die hebben geen ondersoorten  ;)
Welkom Sven!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Thibaut Vds

Mjah ik heb de A. mav mav iik vaak als tijgersalamander verkocht zien worden, dat is geen tigrinum eh.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

dimitri J

In zijn onderschrift staat toch duidelijk 'Tigrinum', dus daar zal Kenny zich wel op baseren, denk je niet

Niels D

En weer een salamander liefhebber erbij. Ik zei toch dat we de wereld gaan overnemen! Welkom Sven!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

sven

Bedankt voor de ontvangst iedereen. ;D Wat die tijgersalamander betreft: ik heb die gekocht als Ambystoma tigrinum maar ik ben (nog) geen expert dus daarom plaats ik hier nog even een foto bij.  ;)

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Kenny

Dat is idd geen tigrinum zoals in je sig. stond maar een mavortium mavortium, geweldig knap dier zelfs! Wij willen meer foto's  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

sven

In winkel zeiden ze dat het A. tigrinum is ???, maar het maakt toch niet uit of het nu een tigrinum is of een mavortium, het is en blijft een prachtig dier ;D en ik zal nog foto's op het forum plaatsen  ;).

Niels D

Helaas weten ze in dierenzaken vaak geen specifieke informatie te geven. Vaak gaan ze af op de informatie die ze van de importeur meekrijgen en die laat vaak te wensen over. Het maakt zeker niet uit welke soort het nu is, als het zo'n mooi exemplaar is.