Mijn Triturus carnifex

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Dat is hoogstwaarschijnlijk de reden. Om ze in de kam te krijgen moeten de temperaturen zakken. Bij mij zitten ze nu rond de 15 graden, soms kouder. Ik heb ze op een kamer staan met het raam open.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Steven DC

Triturus kan je niet het hele jaar op kamertemperatuur houden. Ze moeten echt een koude periode krijgen.

naeff002

hier zitten ze nog steeds in de tuin. Lekker koud dus. Bij alle 4 de soorten hebben de mannen nu hele mooie kammen en zijn de vrouw gigantisch dik, en niet door het voer want ik voer ze op het moment 1 keer in de week
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

TheJippes

Die kou kreƫren word lastig op de plek waar ze nu staan. Ze staan op dit moment namelijk in mijn kamer. Maar ik was van plan om ze volgend jaar kouder te zetten. Bij alex stonden ze wel koud.

MartinS

Ook op een warmere plaats zullen de mannen wel een kam(metje) ontwikkelen hoor. Gewoon even geduld hebben en afwachten of er een man bij zit.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

TheJippes

Maar is het nou echt noodzakelijk om een koude periode te geven? Of moet het alleen als je wil kweken? Als het echt noodzakelijk is doe ik het uiteraard maar ik heb ze het liefst altijd op kamertemperatuur staan.

naeff002

voor salamanders is het ook een gezonder leefomgeving als het wat koeler is. Tussen de 10 en 20 graden.

Hier zal ik ze vrijdag toch naar binnen moeten halen omdat het van het weekend gaat vriezen en dat vind ik dan net weer te koud
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus