Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

eitjes

Pammie

Dank je wel Sannie, genieten doen we er hier zeker van.Ik zal zeker van de week nog even foto's plaatsen ;)

Pammie

even een paar nieuwe foto's .

Niels D

Zien er gezond uit Pam!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

Pammie

Dank je Niels, ja het gaat snel nou...vind het nog steeds super leuk en heb er een stuk of 30 over gehouden.
En dank je Angie, dat zeg ik zelf ook elke dag ;D ;D

bouffonne

Ik zag net dat in de grote axo bak weer vol zit met eitjes :D
Maar van wie????
laat ze verder net rust
ga zo wie binnenkort de bak afbreken en beginnen met de biotoopbak.
Ik heb boven een bak van 100x50x50 er al voor klaar staan
Ik heb nu nog een 3-tal bakjes met een aantal larven zitten die al op rode mug en tubifex zitten.
ga mij nu eerst concentreren met de koperkleur kweek ;D ;D ;D

Pammie

ook ik zou eventuele eitjes nu gewoon laten zitten ;D.
Ben erg benieuwd naar de biotoopbak.
En natuurlijk ook naar het kweken van de koper kleur, hou me op de hoogte.
Ik heb 4 mooie grote larven in een aquarium gedaan voor bij mijn  oudste in de klas, en een mooi bakje bij mijn jongste in de klas.
Ik had van af het begin al de eitjes mee genomen, in makkelijk te onderhouden bakjes.
De kinderen hebben dus het hele proces gevolgd

bouffonne

Ja dat had ik ook met een vorig legsel gedaan.
Daar zijn zo'n 30-tal larve naar 2 basisscholen gegaan, die zitten dan ook verspreid in verschillen bakken in diverse lokalen
Er zijn ook verschillende biologie lessen geheel aan de axolotl gewijd.
Een aantal van de axo.s zijn naar de scholieren naar huis gegaan, dan wel met toestemming van de ouders.
Dat gaat tot nu toe allemaal perfect ;D
jazeker zowel het gebeuren van de koper kweek als het maken van de biotoopbak zal een uitgebreid verslag van komen :D :D :D
Het is dat door mijn werk de laatste tijd amper 1 weekend vrij heb gehad,heb ik nog steeds geen kans gehad om er 100% aan te kunnen beginnen. >:(