Doe het zelven...

StevenZ

Ziet er mooi uit! Ik kan in dit topic goed inspiratie opdoen voor m'n Carnifex bak.  :)
Hoeveel kost dat nou om zo'n achterwand te maken? En is het moeilijk?

groeten Steven

Niels D

Moeilijk is het zeker niet, maar je komt weleens onvoorziene zaken. Net als met dit aquarium dacht ik materiaal uit te kunnen sparen, wat uiteindelijk niet werkte. Bus purschuim, zuurvrije sileconekit, tegellijm, 3 verschillend gekleurde tegelvoegsels en Flevopol zijn op zich wel te doen. Hardschuim is echter wat duurder, maar als je het voor één bak nodig hebt kun je kijken of je ergens een afvalstuk op de kop kan tikken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Weer een kleurtje extra erbij. Nu nog alleen nog maar zwart voor in de kiertjes en gaatjes.

Ik had nog een oude accubak staan. Hier heb ik een simpele wand voor gemaakt:
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jeroen.S

Geweldig Niels hoe mooi je dit allemaal in elkaar zet. Wat gaan er in deze bakken komen?

Niels D

In die grote bak waarschijnlijk de waltls. In de accubak komt niets. Deze ga ik inzetten als we van het voorjaar weer larven hebben. Helaas geen noto's, want onze man die schimmel had en waarvan we de staart hadden afgeknipt is na een flinke tijd alsnog overleden. Hij bleef al die tijd toch een beetje kwakkelen, dus het kwam niet onverwacht. Hopelijk dat één van de larven een man is. Ik vermoed van wel, maar dat betekent dat we even moeten wachten tot volgend voorjaar.

Een beetje offtopic, maar wat me opvalt is het feit dat wildvang het in eerste instantie wel aardig doet, maar dat het na een jaartje plots beroerd gaat. We hebben 2 vrouwen over, die we ooit van Hugo hebben gehad, maar de andere noto's zagen er in beginsel ook echt goed uit.

De overgebleven nakweek oogt daarentegen taai en ze groeien behoorlijk hard, nadat we ze op keukenpapier hebben gezet. Hopelijk blijven ze dit volhouden en kunnen we ermee verder kweken.

bouffonne

Ziet er heel origineel uit Niels.
Ik zou zo een workshop van jou willen bijwonen ;D ;D ;D

MartinS

Citaat van: bouffonne op oktober 07, 2012, 08:03:54 AM
Ziet er heel origineel uit Niels.
Ik zou zo een workshop van jou willen bijwonen ;D ;D ;D

Inderdaad Niels heeft talent, die achterwantjes zijn prachtig!
Die workshop is wel een heel goed idee, voor de landdag bijvoorbeeld  :D ;)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Hij is af! Ik heb de tegellijm van de zijkanten geschraapt, de steen is bijgewerkt en er zit een laag pure Flevopol op. De tegellijm die nog op de bodem zit kan blijven zitten. Hierover komt toch een laag grind. Ik ben wel tevreden, hoewel ik het stuk hout mooier had kunnen maken wat vorm betreft. De volgende keer beter.

bouffonne

echt mooi geworden ;D ;D ;D
petje af ;D ;D ;D

Monique

Ik vind dat toch erg knap gedaan!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Niels D

Bedankt!

Ben gelijk begonnen aan een ander project, want ik wil uiteindelijk alle bakken doen. Eerst de bak voor de tokeh's.

Tempex erop gekit en onderzijde afgekit, zodat deze waterdicht is.

Snoer van de waterpomp door een oud stuk tuinslak getrokken, zodat er straks pur overheen kan. Uiteraard heb ik daar de stekker vanaf moeten halen. Achteraf dat snoer er doorheen halen is niet te doen.

Ook alvast de waterslang voor de waterval klaargelegd.

Stukken hardschuim gemaakt om nepstenen van te maken. Hierover gaat de waterval lopen.

Vervolgens ze gefixeerd met purschuim. De waterslang ga ik testen alvorens ik hem vastzet. Zo kan ik bepalen hoe het water ongeveer gaat vallen. Er komt onderin een klein landdeel en dat mag niet onder de waterval komen.
Zo blijf ik weer even bezig.

joost.v.wijk

Jij hebt echt een topbaan: Veel te veel vrije tijd!  ;D ;D ;D

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Haha. Ik heb een compleet weekje vrij genomen voor Gersfeld!

bouffonne

Zucht!!!.... ik wou dat ik dat kon.
Ik had zo graag een keer mee willen gaan naar Gersfeld >:( >:( >:(

Niels D

Oei, vergeten te zeggen dat je net als bij epoxyhars de flevopol goed moet laten drogen. Zekere meerdere dagen. Je krijgt dan namelijk een witte waas, die erg lelijk is....... en dat heb ik net ondervonden.  :'(

Ach, de bak ziet er nog steeds beter uit dan hoe hij eerst was. Hopelijk groeit er snel wat groene alg e.d. tegen. Mocht ik alle andere bakken klaar hebben zal deze als eerste worden voorzien van weer een andere wand. Zo blijf je bezig.

Daar ik vandaag weer vrij had uiteraard ook aan de andere bak gewerkt. Eerst de pur bijgesneden en vervolgens ongeveer gekeken hoe ik alles erin wil hebben.

De plantenpotten en de 2 kleine stukken hout gefixeerd met pur.

De bovenkant is inmiddels ook al voorzien van pur. Ik heb al kunnen kijken hoe het water loopt, dus ik heb met de satéstokjes eerst de waterslang in positie gezet.

Als de pur opgedroogd en bijgesneden is komt dat op de foto. Als iemand een idee heeft wat dit gaat worden zou ik dat knap vinden -->