Nieuwe aanwinsten en wat extra foto`s

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin

Gister heb ik 5 mooie Neurergus strauchii strauchii opgehaald een paar foto`s gemaakt.
En vind de foto`s nog mooier dan dat ze in het echt zijn :P
En ze zaten vanmorgen al om het eten heen. Dus dat is ook een mooi teken.






Nog even de mooie Triturus karelinii van Alex :P.



Waar toendertijd nog om gevraagd werd een foto van de hele Tylototriton onderkomen.

Deze staat op het moment leeg was eigenlijk voor de Neurergus strauchii bedoeld maar die waren nog wel erg klein.


Ambystoma mavortium melanostictum


En tot slot een leuk vervellinkje

jennifer distelbrink

mooie beesten kev, ook je bakken vind ik prachtig!

Coen Deurloo

Erg mooie dieren Kevin! Hoe kom je aan de strauchii's?

kevin


alibombali

Hee, Kevin, jij bent goed bezig!...moeten die strauchii's niet kurkdroog de eerste tijd?

kevin

Ja ze moeten droog gehouden worden.
Heb er wel mos inzitten maar dit is niet vochtig.
Zo kunnen ze overal wegkruipen en doen wat ze willen.
Alleen het stukje waar de muggenlarven opliggen is vochtig.
Maar wil meerendeels fruitvliegen en springstaartjes gaan voeren.

En dank je dat ik goed bezig ben :P. Verlopig komen er denk alleen nog wat cyanurus en dan houd het voor dit jaar even op. Tenzij er iets zeer aantrekkelijks op Houten aanwezig is.

rob

Zo Kevin!

Ziet er mooi uit!
In het verleden heb je wel eens foto's laten zien waar ik persoonlijk niet zo vrolijk van werd, maar dit ziet er echt mooi verzorgd uit! top... Mag ook wel eens gezegd worden he!

Nog een dingetje, (zeuren is mijn hobby geloof ik) denk je er aan dat de lampjes die in je bakken hangen erg veel warmtje produceren?
Voor je tylototriton is dat iets minder heftig, maar ik denk dat je neurergus daar niet zo blij mee is. heb je de temperatuur wel eens gemeten onder de lamp en in de rest van de bak?

kevin

Daar hou ik overal rekening mee Rob evenals de terrariums die eromheen staan die verwarmt worden. Dit zijn allemaal 8 Watt lampjes en veel warmte zal hier niet vanaf komen. Vandaar dat ik daarvoor gekozen heb bij mijn amfibieen.

Daarbij heb ik de Triturus marmoratus, Ommatotriton vittatus en Neurergus strauchii donker onder mijn bed staan. Dus ergens aan de andere kant van mijn kamer.

Maar zoiezo bedankt voor het compliment vind het zelf mooier ook als de bakken er mooi bij staan. Daarom ben ik ook gestopt met blokkerkisten voor bij mijn slangen.

alibombali

Hummm..ik had eigenlijk wel verwacht, dat je nu wel 'ns een positieve beoordeling zou krijgen...

rob

Als ze onder je bed staan, niet te veel scheten laten in je slaap he! En als je vriendin langskomt, rustig aan, anders krijgen je dieren hersenschudding ;D ;D ;D ;D ;D

Ik denk dat ik maar eens moet stoppen met mijn schoolwerk hierzo, het leidt tot veel onzinnig gebrabbel geloof ik

kevin

Nee dat zal zeker niet gebeuren aangezien ik bij me ma zal slapen in huis ;)

petro pees

Ik zie nou toevallig iets over de lampen in jouw bakken staan Kevin en
ook je antwoordt daarop.Hoewel licht niet een eerste vereiste is bij sala-
manders, is het zeker bij de mooie soorten eigenlijk een ''must''.
Ik heb het probleem opgelost door spaarlampen te gaan gebruiken,wat
natuurlijk scheelt in energiegebruik.
Maar het scheelt ook in warmte!!  Ik heb bevoorbeeld in een bak een lamp
van 5 watt maar die geeft wel voor 25 watt licht en bijna geen warmte af!
Mooie soorten als de neurergus goed te zien,ook goed licht om foto's te
maken en toch een koele bak.  ;)
Tylototriton Shanjing

Harry

Hoi kevin
Kijk uit met die strauchii's Ik heb ze ook gehad.
Wasmotlarven van de kleine wasmot is het beste voer voor ze. Op de beurzen kun je ze laten meenemen door kwekerij RANA die hebben ook makkelijk voer om ze te kweken. Springstaarten zou ik beslist niet voeren. Mijn duitse vriendin houdt ze op leemgrond met gestapeld schors in volledig geloten tanks. schoonhouden is erg belangrijk

Je zou haar eens om advies moeten vragen ik heb je haar emailadres gestuurd
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

kevin

Dank je Harry met deze informatie moet het denk ik al wel gaan lukken.
Zo niet zal ik hard aan me Duits leren  :P
En voor de kleine wasmotten weet ik nog wel te vinden als het er niet meer is kan ik het nog wel bestellen.

capra hircus

Mooie foto's van mooie dieren, daar kun je trots op zijn.

Ik heb allen één opmerking, ik zie op een van je foto's dat de Triturus karelinii in een aquarium zit met scherp zwart grind en zand op de bodem. Als de salamander dat scherpe grind met het eten binnenkrijgt kan dat inwendige schade veroorzaken. Het is denk ik beter om het eruit te halen en om er gewoon zand in te doen.