Op bezoek bij Hein

Harry

Vandaag was ik weer eens bij Hein op bezoek. We doen veel samen. Enkele dieren van mij zitten in verband met een omzetting tijdelijk bij Hein. Hein houdt ook alle waterdieren in plastic boxen.Hein boekt grote successen daarmee en ik heb besloten naar aanleiding van wat eerdere ervaringen dit jaar met mijn crocatus waar ik zijn methode volgde, alle glazen bakken weg te doen en de methode van Hein te gaan volgen in curverboxen. Het is allemaal makkelijker te tillen en te verschonen en dus te controleren, al zijn glazen bakken wel mooier, maar als je er teveel hebt al snel een werklast om alles schoon te houden.

Hier een paar foto's van hoe hij zijn dieren houdt. Hij houdt de dieren allemaal bij kamertemperatuur in bakjes met 5 dieren en een gesloten deksel en heeft er een lampje boven staan. In de bakjes zit waterpest en wat drijvende stukjes hout. Hij voer 3-4 keer per week wormen of tubifex. In de winter gaan de opgekweekte jonge dieren 2 maanden de kruipruimte in. Bijna al zijn opgekweekte dieren zijn in 1 jaar volwassen en planten zich na 1 jaar voort. In deze bakjes zitten de overgebleven crocatussen die we dit jaar uit de eieren van markus hebben opgekweekt. In de 2e bak zit de volwassen kaiserii kweekgroep waarmee hij snel hoopt te kweken.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

naeff002

Mooie stellingen. Zou ook een keer bij Hein langs moeten gaan on te kijken
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

Waar zie je mooie stellingen dan? Ik zie alleen een gamma/praxis stelling (klein deel dan), en een oude aquariumtafel. ;D

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Stijn

Ik gebruik identieke bakken (Hema), deze zijn makkelijk te hanteren en schoon te maken, en ze sluiten perfect af (wat ik ook wel erg belangrijk vind).
Ik heb in de deksels wel een aantal ventilatiegaten, is dit bij deze bakken ook het geval ?

Groeten,

Stijn

Hein

Bedankt Joost voor de opbouwende reactie

Hein

joost.v.wijk

Haha, ik bedoel er niks mee hoor, ik gebruik ze o.a. zelf ook. Maar mooi vind ik ze niet. ;D

H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Het zijn schitterend nuttige stellingen ;D
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

De tijd dat ik Joost serieus nam is maar kort geweest.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op november 24, 2012, 12:36:30 PM
De tijd dat ik Joost serieus nam is maar kort geweest.

Ga je nu weer Gersfeld-intimiteit erbij halen?  ;D

H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl