Axolotl overleden

Next

Hi,

Vanmorgen was men Axolotl overleden.
Een paar weken geleden wilde ze niet meer eten dat gebeurt vaker als ze geen goesting had ze spuugde het altijd terug uit. Ze begon dan heel mager te worden.
Bak ververst filter ververst.
Na een paar dagen nog niets eten. Dacht dan ga ik maar rode muggenlarven halen.
Heb dat dan gegeven ze at een beetje dus dacht OK het komt terug goed.
Na 2 weken rode muggenlarven hebben gegeven was ze al terug een beetje verdikt.
Gisteren nog eens geprobeert om een regenworm te geven maar tevergeefs dit wilde ze niet.
Vond wel dat haar mond altijd een beetje openstond. Maar dat was al even zo.

Ik kwam gisterenavond thuis haar achterpoten waren rood (bloederig rood) en haar mond stond open maar redelijk ver.
Misschien weten jullie wat dit was?
En ja vanmorgen is ze dan overleden   :'(

Alvast bedankt!

Niels D

Het zal giswerk blijven, want er zijn zoveel zaken die invloed hebben op de gezondheid van je dieren. Opgezette bloedvaten (rode kleur) doen mij denken aan een bacteriƫle infectie, maar het kan net zo goed iets anders zijn. Misschien dat iemand anders aanslaat op het openstaan van de mond. Sterkte uiteraard.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl