jonge larven

henkie

ik heb nog een boel eitjes in het groote aquarium zitten,mijn vraag:wat doen de larven als ze uitkomen,zou ik ze kunnen zien in het aquarium,of duiken ze naar de bodem en verstoppen ze zich.

Niels D

Ze zullen zich vooral in het begin over de bodem verplaatsen. Je moet er wel snel bij zijn als de ouderdieren nog in het aquarium zitten. Die kunnen hun volledige kroost in één dag verorberen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

henkie

weer dit antwoord van niels gemist,zie altijd bij ongelezen op je eigen berichten maar daat staat niks komma nul.maar dus toch een antwoord.
heb het idee dat er larven uit zijn in het aquarium zie slijmballetjes met niks erin,heb het aquarium al afgespeurt maa kan niks vinden,maar zal de bodem dus in de gaten houden.

Maxim M.

Ik dacht ook alle eitjes verwijdert te hebben bij mijn tylo's.
Weken later vond ik enkele larfjes die zich blijkbaar al die tijd al verstopt en gevoed hadden.
Dus ze kunnen zich zeer goed verstoppen, zeker als ze nog heel klein zijn.

henkie

heb er toch 3 gezien en kunnen vangen met een rietje uit het aquarium,en idd vlak op de bodem.