Macro shots 3 - Tylototriton verrucosus lichte(re) vorm

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

®ob

Deze mogen natuurlijk ook niet ontbreken, mijn lichtere vorm verrucosus...

Mijn meest lichte dier liet zich helaas niet zien, een dezer dagen zal ik nog op jacht gaan naar hem, maar in de tussentijd, Enjoy!













































Hugo

Ha Rob,
Erg mooie foto's van je kroko's!
Begint me meteen te kriebelen :D




driessens rudi

Héél mooie foto's Rob.
En ook héél mooie dieren laat ons dat vooral niet vergeten! ;)

Qwertu

zo...daar kan ik nog wat van leren..

Mooie dieren en goede foto's

Coen Deurloo


®ob

En nog wat headshots... 

Ze lijken wel echt 'persoonlijkheidjes' zo...































®ob

#6
De eerste 3 foto's die je ziet zijn larven die hun eerste rode mug opeten...






Foto 1 en 2 zijn identiek, zij het dat ik foto 2 wat geknipt heb en wat contrast heb toegevoegd om meer van het pigment in de staart te zien...

By the way, die andere kleine diertjes zijn watervlooien...



De 4e foto is een larve die ik van beneden heb gefotografeerd ná het eten van de rode mug. Je ziet nu de rode muggelarf in de buik. Verder zie je nog wat darm en andere organen....







Coen Deurloo

Mooi :D Heel gaaf...toch nog rode muggenlarven aan het voeren?

®ob

Ja... Alleen als ze er helemaal top uitzien..

En eigenlijk is het bij gebrek aan beter, mijn leverancier zou navragen of hij ook tubifex kon krijgen..

®ob

Gister bij het schonen van mijn bak heb ik wat plaatjes kunnen schieten van mijn lichtste dier. Er zit toch wel behoorlijk verschil in de mate van kleuring bij deze dieren. De volgende foto's onderschrijven dat.

Op de eerste foto zie je 3 dieren. Vrouwen zouden een meer driehoekige kop hebben, zou het rechtse dier dan ook een vrouw zijn?






















Coen Deurloo

Mooie foto's weer! Was het niet zo dat de mannen een bredere kop hadden? Nu weet ik het ook niet meer...

Hoe zit het met de invloed van caroteen op de kleur van deze soort, weet iemand hier meer over?